וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודות מחדר האוכל בקיבוץ

מאת שרית מנחם

13.11.2008 / 13:06



מיכל נגרין, הבעלים והמעצבת של הרשת הנושאת את שמה, חוגגת 20 שנות פעילות. ב-1988 היא ובעלה מאיר פתחו את העסק שהציע בעיקר תכשיטים ופרטי לבוש. הקו העיצובי שנבחר התאפיין במוטיבים ויקטוריאניים ורומנטיים מאוד ותפס תאוצה בישראל ובעולם. כיום מונה הרשת 26 חנויות בישראל ועוד 30 חנויות בעולם.



למה את מבשלת? "אני אוהבת לבשל ולאפות מכיוון שלצערי אני מאוד אוהבת לאכול, בעיקר עוגות. בדומה ליצירה ולעיצוב, גם בבישול אני מרגישה פתוחה ומשוחררת".

מתי את מבשלת? "יום העבודה שלי ארוך ועמוס ולכן אני מוצאת את עצמי במטבח בשעות מאוד לא שגרתיות, מאוחר בלילה או ממש מוקדם בבוקר".



מה לקחת מבית אמא? "מאמא שלי, עדה גרין, קיבלתי את האהבה הגדולה לבישול ולאפייה. היא היתה המבשלת והאחראית על המטבח בקיבוץ נען יותר מ-20 שנה. רבות מנשות הקיבוץ למדו ממנה את סודות הבישול. כיום אני מכינה קציצות בשר מטוגנות, שניצל, לצ'ו (מאכל קיבוצי עשוי מעגבניות, פלפלים ובצל - כמו הבסיס של השקשוקה), וסלט חצילים".



מה מבשלים בבית? "מרקים תאילנדיים עם חלב קוקוס, עוף בנוסחים שונים: משניצלים בניחוח שום בנוסח דודה שלי הניה ועד עוף בשזיפים. פסטות מכל הסוגים, פשטידות ומאפים".



סדר יום קולינרי: "בבוקר - קפה ועוגה. בצהריים סנדוויץ', תוך כדי עבודה. בערב - ארוחת ערב משותפת (מאיר ואני) הכוללת לרוב חזה עוף ברוטב דיז'ון, אורז וסלט ירקות".



מי עושה קניות בבית? "נטשה המדהימה אחראית על תחזוקת הבית ועל הקניות ואני עושה לה את הרשימות".



מצרכים מועדפים לקנייה: "שוקולד השחר העולה ("אין כטעמו בישראל או בחו"ל"); נס קפה של עלית; חפיסות של שוקולד מריר, גם הן של עלית; תמצית רום לעוגות".



הכי אוהבת לאכול: "אבוקדו עם מלח בלי לימון על לחם עם חמאה, עוגות שאפיתי, שניצלים ופשטידת תפוחי אדמה מוקרמת (אני מרשה לעצמי רק באירועים חגיגיים)".



מאכלים מוקצים: "רגל קרושה, במבה וסברס".



מסעדה מועדפת: "ננה, מקום של בשר וקפה מארי - כולן בנווה צדק בתל אביב".



מהי פילוסופיית הניהול שלך? "לעשות את הדברים מתוך אהבה; לשמר את החיוניות ושמחת החיים בסביבת העבודה, לתת רעיונות, לשמוע רעיונות ולקבל החלטות לא מתוך מקום של אגו אלא של תועלת העניין. אני אוהבת להקיף את עצמי באנשים ששומרים על האותנטיות שלהם ונותנת לכל עובד מקום ואפשרות להביא מעצמו ולהרגיש חלק מעולם היצירה והמשפחה".



איזה מנהלת את? "אני לא מתייחסת לעצמי כמנהלת, אלא כאדם שקיבל מתנה גדולה בחייו, לעשות את הדברים שהוא הכי אוהב".



רגע משמעותי בקריירה: "כמעט בכל יום יש לי רגע מפתיע ומשמח וכל הרגעים האלה ביחד נהפכים למשמעותיים עבורי".



עוגת שוקולד בלי קמח של מיכל



מצרכים:



לבסיס:



3 חבילות שוקולד מריר | 150 גרם חמאה | 4 כפות סוכר | 7 ביצים | 2.5 כפות גדושות ממרח שוקולד | 1.5 כף תמצית רום | 30 גרם אגוזי פקאן מסוכרים שבורים | 50 גרם שוקולד צ'יפס | ניתן להוסיף גם צימוקים



לקרם: מיכל שמנת מתוקה | 4 כפות סוכר | 1 כף נס קפה של עלית



אופן ההכנה:



1. מבשלים על אש נמוכה את השוקולד המריר, החמאה ושתי כפות המים. בוחשים עד למרקם אחיד וקרמי.



2. מורידים מהאש, מוסיפים את ממרח השוקולד והרום ובוחשים עד לקבלת מרקם אחיד.



3. מקציפים את החלמונים כשבע דקות ומוסיפים להם את קרם השוקולד בתנועות קיפול.



4. מקציפים את החלבונים עם הסוכר עד לקבלת קרם יציב ומוסיפים גם אותם בתנועות קיפול לקרם השוקולד.



5. מוסיפים את אגוזי הפקאן (והצימוקים - למי שאוהב), בתנועות קיפול לבלילה ומשטחים אותה על תבנית בינונית. מפזרים מעל את השוקולד צ'יפס ומכניסים לתנור בחום של 175 מעלות למשך 25 דקות. מוציאים ומקררים.



6. מקציפים את השמנת המתוקה עם סוכר ונס קפה ומורחים על העוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully