וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח הנקי של אורפק הצטמצם ב-36% והסתכם ב-1.4 מיליון דולר בלבד ברבעון השלישי

יעל פולק

13.11.2008 / 13:13

זאת, למרות צמיחה בהכנסות וברווח התפעולי שעלה ב-8% והתסכם ב-3.5 מ' ד' ברבעון השלישי של 2008



אורפק מערכות, שנסחרת בלונדון ומוחזקת (60%) על ידי או.אר.טי טכנולוגיות, מציגה היום את דו"חותיה לרבעון השלישי. הכנסותיה של החברה צמחו ב-27% ברבעון השלישי והסתכמו ב-19.7 מיליון דולר. בשורה התחתונה הצטמצם הרווח הנקי של החברה ב-36% והסתכם ב-1.4 מיליון דולר בלבד. הצמצום ברווחיות נובע מירידה בהכנסות מניירות ערך סחירים ומחולשת הדולר.



הרווח התפעולי של אורפק, העוסקת בייצור של מערכות לניהול תדלוק ולניהול תחנות דלק, עלה בכ-8% לרמה של כ-3.5 מיליון דולר, לעומת כ-3.2 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007.



בסיכום תשעת החודשים הראשונים של שנת 2008 רשמה אורפק עלייה של כ-27% בהכנסות לכ-52.4 מיליון דולר, לעומת כ-41.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי בתקופה זו צמח בכ-17% והסתכם בכ-7.2 מיליון דולר, לעומת כ-6.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.



הרווח הנקי, כולל הפרשות בגין אופציות, הסתכם ברבעון השלישי של 2008 בכ-1.4 מיליון דולר, לעומת כ-2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 36%. הירידה ברווח נובעת בעיקר מירידה בסעיף ההכנסות מניירות ערך סחירים, עקב הוצאות מימון גבוהות בסך של כ-1.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה. הרווח הנקי ב-9 החודשים הראושנים של 2008 הסתכם בכ-4.2 מיליון דולר, לעומת כ-6.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח מיוחסת להפסד שרשמה אורפק מניירות ערך סחירים בתקופה זו.



בתחילת החודש דיווחה החברה כי חתמה על הסכם עם ענקית האנרגיה הרוסית "לוקאויל" (Lukoil), שהינה אחת מחברות האנרגיה הגדולות בעולם. על פי ההסכם, תספק אורפק עד סוף המחצית הראשונה של שנת 2009 מערכות תדלוק אוטומטיות ללוקאויל בשוק הטורקי בהיקף כספי של כ-5.7 מיליון שקל (כ-1.5 מיליון דולר).



חיים כהן, מנכ"ל אורפק מערכות אמר היום: "אנו שבעי רצון מהגידול העקבי ברמת ההכנסות של החברה, הנובע מהביקוש הגובר למוצרי אורפק בשווקי היעד בהם היא פועלת. תגובתנו לאתגרים של היחלשות הדולר והשווקים הפיננסיים, הצליחה למתן את האפקט השלילי על תוצאות החברה".



"ברבעון הרביעי של השנה נמשכת מגמת הגידול בהכנסות וצבר ההזמנות יציב. רבעון זה נפתח עם חתימה על חוזה חדש עם לוקאויל בטורקיה, המעיד על איתנות החברה באזור בו אנו כבר עובדים עם חברות נפט בינלאומיות כגון BP ו-Shell. אנו מאמינים כי נמשיך להציג צמיחה בהכנסות ושיפור בריווחיות ברבעון הרביעי של השנה".



אורפק מערכות, נסחרת בבורסת ה-AIM בלונדון. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות לניהול תדלוק וניהול תחנות דלק. החברה הטמיעה את מערכותיה ביותר מ-10,700 תחנות דלק ובכ-2.2 מיליון כלי רכב בכ-30 מדינות. או.אר.טי טכנולוגיות, המנוהלת על ידי אלכס מילנר, פועלת באמצעות שלוש חברות בנות, אורפק מערכות, טרנסוויי וטרקטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully