וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: שטראוס צפויה להציג רבעון 3 בינוני לאור חולשה מתמשכת בפעילותה בישראל

TheMarker

13.11.2008 / 13:30

באי.בי.אי צופים ברבעון המשך צמיחה בפעילות הקפה ושמירה על שיעורי הרווחיות התפעולית עם העליות במחירי המזון.


שטראוס צפויה לפרסם את דו"חות הרבעון השלישי ביום שלישי ה-18 לנובמבר בשעות הבוקר. להערכת האנליסט גיל בשן באי.בי.אי צפויה להציג דו"חות בינוניים, לאור חולשה מתמשכת בפעילות שטראוס בישראל, באי.בי.אי צופים ברבעון המשך צמיחה בפעילות הקפה ושמירה על שיעורי הרווחיות התפעולית עם העליות במחירי המזון.

באי.בי.אי משמרים בשלב זה את המלצת 'ניטרלי' על המניה. לדברי בשן "למרות הפער מול שוויה הכלכלי, רמת המכפילים בה נסחרת שטראוס דומה לחברות מזון מקבילות בעולם, אולם תמחור החברה על ידי המשקיעים מתבסס הרבה על הנחות צמיחה חזקות לשנים הקרובות בעיקר של פעילות הקפה ופעילות הסלטים בארה"ב, הנחות אותן להערכתנו יש לבחון מחדש".

הפעילות המקומית של שטראוס סובלת מהאטה בהיקפה כבר מספר רבעונים. בחציון הראשון צמחה פעילות שטראוס ישראל, בניטרול מכירות הקפה ופעילות תעשייתית שנמכרה, בשיעור של 3.5% בלבד, נמוך מצמיחת השוק, ונתון המצביע על ירידה ריאלית בכמויות.

מדד מחירי המזון בישראל עלה ברבעון השלישי בשיעור של 12% לעומת הרבעון המקביל, לדברי בשן "עליית המחירים מפצה באופן חלקי בלבד על איבוד נתחי שוק בתחום החלב של שטראוס, והירידה במכירות אקטימל בשל התביעה הייצוגית". תחום החטיפים עונתית חלש יותר בחודשי הקיץ ולהערכת בשן באופן כללי נרשמה ירידה קלה בביקושים בחודש האחרון של הרבעון. להערכת כלכלני אי.בי.אי הפעילות המקומית בניטרול הקפה, צפויה לצמוח בשיעור של כ-4%.

קפה

הקפה מהווה את מנוע הצמיחה העיקרי של שטראוס. חלק מהצמיחה ברבעון תהיה כתוצאה מרכישת מותגים במדינות בריה"מ לשעבר (צמיחה שאינה אורגנית). גם בתחום הקפה נרשמו עליות מחירים שצפויות לדחוף את שורת המכירות, מאז מחירי הקפה ירדו משמעותית אך את ההשפעות צפויית לבוא לידי ביטוי בדו"חות הרבעונים הבאים.

שיעורי צמיחה גבוהים נרשמו במדינות מזרח אירופה, פולין 17.7%, בריה"מ 79.6% בחציון הראשון, כולל רכישות וברזיל, 16.3% במחצית הראשונה. באי.בי.אי חוששים שמצבן הכלכלי של מדינות אלו שהתערער במיוחד בתקופה האחרונה יקשה על חברות צריכה להגדיל את היקף פעילותן.

גם שערי המטבעות צפויים להכביד על תוצאות החברה מפעילות הקפה ברבעון, שער הריאל הברזילאי נחלש בחדות במהלך הרבעון השלישי מול השקל, והמכירות לברזיל מהוות כ- 30% ממכירות חברת הקפה. לחברה מדיניות הגנה וגידורים אקטיבית אולם ירידה זו עלולה לפגוע בפוטנציאל הרווחיות.

להערכת כלכלני אי.בי.אי שיעורי הרווחיות התפעולית של שטראוס צפויים לעמוד על 9.1% ברבעון, בדומה לרבעון המקביל. עליות המחירים החדות בתחום המזון שהחלו במחצית השנייה של 2007 צפויות להביא לשיפור המרווחים בפעילות בישראל כבר מהרווחיות הגולמית, גם עליות המחירים בתחום הקפה כבר הדביקו את עליית מחירי הקפה הירוק.

להערכת בשן היערכות שטראוס ברכישת חומרי גלם, התייעלות תפעולית לחיסכון בהוצאות ברבעונים האחרונים ועליות המחירים צפויים לשמר את רמת הרווחיות למרות האתגרים הנובעים מעליית מחירי הסחורות וירידה ברמות הביקושים.

"כבר ברבעון הרביעי וביתר עוצמה בשנת 2009 סביבת הביקושים תהיה קשה הרבה יותר, שיעורי הצמיחה אליהם הורגלנו בעבר יתמתנו, והדבר נוגע במיוחד לפעילות הקפה המתרחבת. חשוב לעקוב אחר השפעת המטבעות על התוצאות כמו גם חוב הלקוחות באזורים שעלולים להיות בעייתיים" מעריך בשן.

מנגד מוסיף בשן "ירידת מחירי הסחורות לאחר חודשים רבים, עשויה לשפר את המרווחים לאחר שחברות המזון הצליחו להעלות מחירים להתאימם למחירי התשומות, שרק לאחרונה ירדו בחדות. אולם בשוק תחרותי, ועוד בתקופת מיתון גם אלו יתאימו עצמם למצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully