וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות שערים בבורסות אירופה

אשר שכטר

13.11.2008 / 14:07

בורסת לונדון יורדת ב-1.8%, פרנקפורט משילה 1%ופריז מאבדת 1.5%. כלכלת גרמניה נכנסה באופן רשמי למיתון

תנודתיות רבה נרשמת בבורסות אירופה: עליות השערים שנרשמו בשעות הבוקר המאוחרות פינו את מקומן לירידות, בעקבות הנפילות בבורסות אסיה ולאחר שכלכלת גרמניה נכנסה למיתון וחברות כמו אינטל וסימנס פירסמו אזהרות רווח ורמזו על קיצוצי משרות עתידיים. בורסת לונדון יורדת ב-1.8%, פרנקפורט משילה 1.0%, ופריז מאבדת 1.5%. ברוסיה רושם מדד Micex עלייה קלה של 0.2%, לאחר שהיה סגור למסחר במשך יומיים. מדד RTS, הנקוב בדולר, יורד ב-2.57%.

חששות ממיתון גלובלי קשה הפילו הבוקר את הבורסות הגדולות באסיה לאחר שהמסחר בוול סטריט נסגר אמש בירידות שערים חדות. בורסת טוקיו ננעלה בירידה של 5.3%, הונג קונג ירדה ב-5.2%, סיאול איבדה 3.2%.

כלכלת גרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, נכנסה באופן רשמי למיתון לאחר שרשמה צמיחה שלילית של 0.5% ברבעון השלישי - המיתון הראשון של המדינה מאז 1996. סימנס, ענקית התעשייה הגרמנית, דיווחה היום על נפילה של 25% ברווחיה ברבעון הרביעי של שנת הכספים ומסרה כי היא החלה בתוכנית קיצוץ עלויות שמטרתה לחסוך לחברה 1.2 מיליארד דולר. התוכנית תכלול קיצוץ של 16,750 משרות עד 2010. מניית סימנס עולה ב-0.5% לאחר שהחברה הותירה את תחזית הרווח השנתית שלה ללא שינוי.

אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם הודיעה אתמול כי היא צופה שתוצאות הרבעון הרביעי יהיו נמוכות מהתחזיות בעקבות ההאטה שנרשמה במגזר הטכנולוגיה על רקע המשבר הכלכלי. החברה הורידה את תחזית ההכנסות שלה בכ-14% ל-9 מיליארד דולר לעומת תחזית קודמת של בין 10.1 מיליארד דולר ל-10.9 מיליארד דולר.

אפלייד מטריאלס, יצרנית ציוד יצור השבבים הגדולה בעולם, דיווחה גם היא אתמול על ירידה של 45% ברווחיה ברבעון השלישי בעקבות הירידה בביקוש למוצרי טכנולוגיה בעולם, והודיעה על פיטורי 1,800 עובדים על מנת להפחית בעלויות.

מניות הטכנולוגיה רושמות ירידות חדות היום באירופה בעקבות הודעות אינטל ואפלייד מטריאלס. מניית איניפיניון יורדת ב-3.5%. מניית רויאל פיליפס מאבדת 2.8%. מניית SAP יורדת ב-0.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully