וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונה מפרק זמני לחברת משמר; יפעל לגביית חובות ולתשלום שכר לעובדים

הילה רז

13.11.2008 / 14:35

המפרק הזמני, עו"ד רמי קוגן: סכום הגבייה לא ברור וזהות הלקוחות החייבים עדיין לא ידועה במלואה



בית המשפט המחוזי בתל אביב מינה מפרק זמני לחברת משמר שהודיעה אתמול על קריסתה. כמפרק הזמני מונה עו"ד רמי קוגן, המייצג קבוצת עובדים שפנו אתמול לבית המשפט בבקשה למנות לקבוצה מפרק זמני לאחר שלא שילמה להם את משכורותיהם.



קוגן, שמונה כמפרק הזמני, אמר ל-TheMarker כי הדבר הראשון שבכוונתו לבצע הוא לגבות כספים של לקוחות לשעבר של משמר, שנותרו חייבים לחברה כספים ולשלם לעובדים את משכורות חודש אוקטובר. לדברי קוגן, ידוע לו על כספים המגיעים למשמר מלקוחות שטרם פרעו את חובם. קוגן התקשה להעריך את הסכומים העתידיים שהוא צפוי לגבות, ומסר כי זהות הלקוחות החייבים עדיין לא ידועה לו במלואה.



חברת משמר, המספקת שירותי ניקיון ושמירה, הפסיקה אמש את פעילותה וכל 800 עובדיה פוטרו; זאת לאחר שלא קיבלו את משכורות אוקטובר. מנכ"ל החברה, עו"ד יוסי ליאב, אמר כי הוא נאלץ לסגור את החברה מכיוון שלקוחותיו לא שילמו את התשלומים המגיעים לו בסך יותר ממיליון שקל, ובשל סירובם של הבנקים להעניק לו אשראי נוסף.



השופטת אלשיך שמינתה היום את עו"ד קוגן המפרק זמני של החברה קבעה כי בין סמכויותיו: לתפוס ולנהל את נכסי החברה, להפעיל את החברה כעסק חי כדי לשמור על מוניטין החברה ולאפשר השגת תמורה מקסימלית לנכסי החברה. השופטת מציינת כי במידה שלאחר מספר ימי פעילות יעריך המפרק הזמני כי אין כדאיות כלכלית בהמשך הפעלת החברה, עליו להגיש בקשה נוספת לבית המשפט.



לטענת 58 עובדים, שעבדו מטעם משמר בבית החולים סורוקה, החברה חייבת להם כ-2.05 מיליון שקל. ככל הנראה, החברה לא תשלם לעובדיה את שכרם לימי העבודה בנובמבר 2008. חובות החברה לספקים נאמדים במיליון שקל. בנוסף, נטען כי צ'קים בסך כולל של כ-3.5 מיליון שקל שטרם הגיע זמן פירעונם, יישארו ללא כיסוי.



העובדים מציינים בבקשה כי הם הועסקו על ידי משמר כעובדי ניקיון עד אמצע אוגוסט, אז פוטרו מעבודתם בעקבות הפסקת פעילות החברה בבית החולים, מבלי שקיבלו את שכרם וזכויותיהם הסוציאליות. לדבריהם, הם מסרו לחברה דרישה לתשלום החוב אך טרם נענו וכפי הנראה, אין באפשרות החברה לפרוע את חובותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully