וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב: "אנחנו מבצעים צעדי חיסכון והתייעלות"

מיכאל רוכוורגר

13.11.2008 / 15:48

"זה לא סוד שאנו מנסים לממש חלק מהנכסים", אומר בעל השליטה באפריקה ישראל. החברה עשויה לפטר עשרות עובדים בעולם

"הנחיתי את מנהלי הפעילות של אפריקה ישראל ברחבי העולם לבצע שורה של מהלכי חיסכון והתייעלות על מנת להיערך למשבר העמוק שעובר על השווקים בעולם". כך אמר היום ל-TheMarker לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל.

לבייב סיפר כי "זה אינו סוד שאנו מנסים לממש חלק מהנכסים, שכן מדובר במהלך טבעי שנועד לחזק את החוסן הפיננסי של אפריקה, שתצא מן המשבר מחוזקת". לבייב הוסיף כי הוא "בטוח שקברניטי המדינה והאנשים שעומדים בראש המערכת הפיננסית בארץ עושים את המיטב בכדי לסייע לשוק לעבור את התקופה, ואני סמוך ובטוח כי נראה בתקופה הקרובה צעדים ממשיים שלשם כך".

נוכח המשבר בשווקים החלה באחרונה אפריקה בגיבוש תוכנית התייעלות שעשויה לכלול גם פיטורים של עשרות מעובדיה ברחבי העולם. אפריקה ישראל פירסמה הבוקר דיווח מעודכן, שממנו עולה כי כל אחזקותיו של לבייב (כ-75%) משועבדות לבנקים הישראלים. מתוך סך אחזקותיו של לבייב באפריקה ישראל, כ-46% משועבדות לבנק הפועלים, והיתר לבנקים אחרים בישראל, בהם בנק לאומי.

בעקבות הירידות הקשות בשווקים, מניית אפריקה ישראל צונחת בדקות אלו ב-16.5% והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 1.76 מיליארד שקל. בכך, אפריקה כבר אינה חברת הנדל"ן הגדולה ביותר בבורסה בתל אביב, אלא גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל. בשנה האחרונה איבדה אפריקה 90%.

איגרות החוב של אפריקה ישראל משדרות חוסר אמון טוטאלי של השוק כלפי יכולותיה של אפריקה לפרוע את התחייבויותיה. כך שעריהן סדרת אג"ח ט"ו, בעלות משך חיים ממוצע של 2.45 שנים, מאבדים 24% ונסחרות בתשואת זבל של 71%. שעריהן סדרת אג"ח כ"א, בעלות משך חיים ממוצע של 3.57 שנים, מאבדים 21% ונסחרות בתשואת זבל של 56%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully