וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: עתיד מאתגר לבז"ן - מחיר היעד 2.1 שקלים למניה

TheMarker

13.11.2008 / 17:46

בתקופה הנוכחית, הוצאה תזרימית של 1.1 מיליארד דולר כשמחירי ההון עולים, איננה משימה פשוטה


בז"ן צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון השלישי ב-23 לנובמבר. תוצאות הרבעון השלישי צפויות להיות מושפעות לטובה מהעלייה במרווח הזיקוק המצוטט ל-6.7 דולר לחבית. להערכת האנליסטית גל רייטר מכלל פינסים "העלייה נבעה מהירידה החדה במחירי הנפט בשילוב עם עונת ההוריקנים שפקדה את ארה"ב והשפיעה על מרווחי הזיקוק גם באירופה".

בעקבות הירידה החדה במחירי הנפט הגולמי צפוי הפסד מלאי לא מבוטל שיפגע בשורה התחתונה. אולם להערכת כלל פינסים בניטרול רווחי המלאי של בז"ן במחצית הראשונה מול ניטרול הפסד המלאי ברבעון השלישי הרווח התפעולי המתואם של בז"ן יסתכם בכ-50 מיליון דולר, עלייה של כ- 11% לעומת הרבעון השני ב-2008.

"למרות שאנו מעריכים שתוצאות המתואמות של הרבעון השלישי יושפעו לטובה מהעלייה במרווח הזיקוק, אנו מעריכים כי הדגש המרכזי ממשיך להיות טווח קצר-בינוני מאתגר. כמו כן, על אף ירידה של כ-52% מתחילת שנה, בז"ן ממשיכה להיסחר בפרמיה אל מול מתחרותיה באירופה".

בבית ההשקעות עידכנו את שיעור ההיוון של פעילות הזיקוק מ-8.5% ל-9.6%, לאור צרכי המימון העתידיים של תוכנית ההשקעות והעליה החדה בריבית חסרת הסיכון במשק. המלצת בית ההשקעות נשארת תשואת שוק , מחיר היעד מתעדכן מטה ל-2.1 שקל למניה. מניית בז"ן נבחרת כעת סביב שער של 1.75 שקל למניה, מחיר היעד הקודם של 2.6 שקל למניה.

להערכת רייטר הדגש בדו"חות רבעון שלוש ב-2008 של בז"ן, אינו בתוצאות אלא במגמות הטווח הקצר-בינוני שממשיכות להיות מאתגרות. להערכת כלכלני בית ההשקעות ההאטה העולמית עשויה להשאיר את מרווחי הזיקוק ברמותיו הנמוכות. בהשוואה לשנות המיתון 2001-2003, הממוצע השנתי של מרווח הזיקוק המצוטט עמד על 2.2 דולר לחבית, לעומת ממוצע שנתי של 5.4 דולר לחבית בשנים 2004-2007.

גורם נוסף אותו מונה רייטר הוא אובדן היתרון היחסי של בתי זיקוק בעלי מורכבות גבוהה. "במחיר של 150 דולר לחבית, מורכבות גבוהה מהווה יתרון עצום שכן בחומר גלם זול יותר ניתן לייצר תמהיל רווחי. ב-60 דולר לחבית, הפער בין הרווח על המוצרים הלבנים וההפסד על המוצרים הנחותים מצטמצם".

מרווח הזיקוק המצוטט נמצא כרגע במגמת ירידה חדה החל מחודש נובמבר, ירידה שעשויה לפגוע בתוצאות הרבעון הרביעי ב-2008. ברבעון הראשון של 2009 מתכננת בז"ן שיפוץ בבית הזיקוק. להשבתת בית הזיקוק, המהווה כ-80% מהרווח התפעולי המאוחד של בז"ן, צפויה השפעה שלילית על תוצאות הרבעון הראשון ב-2009.

להערכת רייטר השלמת רכישת 50% מכאו"ל היא מהלך חיובי בטווח הארוך שיאפשר לבז"ן ניצול אופטימאלי של הסינרגיה בין מגזר הזיקוק למגזר הפטרוכימיה. ההרעה בפעילות הפטרוכימיה בטווח הקצר צפויה להעיב על תוצאותיה של בז"ן.

אתגר מרכזי נוסף בפניו עומדת החברה הוא השלמת התוכנית האסטרטגית. לאחרונה אישרה בז"ן הקמת פצחן מימני בעלות של 670 מ' דולר, החלק המרכזי של תוכנית ההשקעות בעלות כוללת של 1.1 מיליארד דולר. לדברי רייטר "אין ספק שתוכנית ההשקעות היא בעלת חשיבות עליונה לשמירת היתרון התחרותי של בז"ן וצמיחתה העתידית, אבל, בתקופה הנוכחית, הוצאה תזרימית של 1.1 מיליארד דולר כשמחירי ההון עולים, איננה משימה פשוטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully