וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נושא הכלים

אורי ברקוביץ'

13.11.2008 / 17:48



להפוך את פיירפוקס לכרום, חלק 2

אחד העקרונות בטור זה הוא להמליץ על פיצ'רים ותוכנות לא רק מפני שהם חדשים ומגניבים למראה, אלא כי ניסיתי אותם בעצמי ואהבתי. רבים מהם נותרים מותקנים במחשבי גם בתום הניסוי - העדות הטובה ביותר להיותם מוצלחים.



קשה לשנות הרגלים מבוססים. על אף שידעתי כי פיירפוקס הוא הדפדפן הטוב בעולם, לקח לי כשנתיים להיפרד מהדפדפן הקודם שבו השתמשתי - מקסתון - לטובת השועל. לכן היה מאוד מפתיע שזמן קצר לאחר שגיליתי את כרום, הדפדפן החדש של גוגל, הוא נהפך לדפדפן ברירת המחדל במחשב הנייד שלי. הסיבה לכך היא פשוטה - המחשב הנייד שלי ישן יחסית, די מכוער, והמסך שלו ידע ימים טובים יותר. לכן כל שיפור במראהו וכל תוכנה שמסוגלת לשפר את ביצועיו - מתקבלים בברכה. כזהו הכרום - אסתטי, חסכוני במקום והכי חשוב - מהיר. למי שמתקשים להיפרד מהפיירפוקס שלהם, המלצנו באחד הטורים הקודמים על שלל תוספים שיעניקו לו את התכונות הבולטות של הכרום (tinyurl.com/5kx8bn).



התוסף Chromifox משלים את התמונה בכך שהוא מעניק לפיירפוקס גם מראה כרומי, עם צבע כחול יפהפה, טאבים (לשוניות) תלויים מלמעלה והכי חשוב - חיסכון במקום.



www.tinyurl.com/6mswqh



הפורטל הפרטי של גוגל



בשניים מן הטורים הקודמים הצעתי שלל כלים שמשדרגים את חשבון הג'ימייל ומוסיפים לו גישה נוחה, מעמוד אחד, לשירותים נוספים של גוגל. גולשים ועמיתים העירו לי בצדק ששירות iGoogle מציע בערך אותו דבר, ללא צורך בהתקנה. בעבר ניסיתי את השירות ולאחר ימים ספורים אמרתי לו שלום ולא להתראות: הוא פשוט התגלה כמעצבן ובלתי יעיל בעליל. אבל מתברר שבאחרונה הוא עבר שדרוג שהפך אותו מעצבן הרבה פחות, במיוחד בזכות תוספת האפשרות להציג את השירותים השונים - הדואר וקורא ה-RSS - בתצוגה רחבה, לרוחב כל המסך כמעט.



איני מתכוון לעבור לשירות זה מכל מיני סיבות. אחת מהן היא שאפילו במצב של תצוגה רחבה לא נכללות כל האפשרויות של הדואר ובראשן הצ'ט. כמו כן לא מצאתי דרך להיפטר מבזבוז של כרבע משטח המסך על תמונת רקע בראש העמוד. מאחר שפעמים רבות מדובר בעניין של טעם גרידא, אני ממליץ לנסות להתרשם לבד, ולו בזכות פיצ'ר רשימת המטלות (To Do List) והאפשרות להוסיף מספר רב של צעצועים לפורטל הפרטי הזה.



www.google.com/ig



אימייל מהעתיד



תארו לעצמכם שבעוד 20 שנה, בנובמבר 2028, תשבו מול מסך המכשיר שממנו תגלשו אז באינטרנט ותעברו על המיילים החדשים שנחתו בתיבתכם. לפתע תקבלו אימייל מוזר, מעצמכם, ששלחתם לפני 20 שנה. במייל הזה, למשל, יוכל אורי בן ה-30 לשאול את אורי בן ה-50 שאלות כמו: האם אתה מרוצה מחייך? האם כבר הספקת להגשים את החלום ההוא שתמיד הבטחת לעצמך להגשים?



אפשר לחשוב עוד על שימושים רבים ומקוריים בשירות מייל מהעתיד. אבל בכל מקרה, אל תתייחסו לאף אחת מהסיבות שאתר emailfuture.com מונה כשימושים אפשריים לשירות. מדובר בשירות תזכורות די עלוב בהשוואה לכל לוח שנה - אאוטלוק או גוגל קלנדר. העצה המעניינת היחידה היא לשלוח לעצמכם בסוף השנה את רשימת היעדים שהצבתם לעצמכם בתחילתה.



כל מה שצריך הוא לכתוב את המייל, לתת לו כותרת, לקבוע באיזה תאריך ושעה יישלח - וללחוץ על Send.



כמובן שאף אחד לא מבטיח לכם שהחברה שמפעילה את השירות לא תיעלם בעוד שנה שנתיים, וכדאי להקפיד שלא למען את המכתב שלכם לכתובת שהגישה שלכם אליה עלולה להיחסם בעתיד, כמו כתובת של מוסד לימודים, ספק אינטרנט או עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully