וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות אינקרדימייל עלו ב-27% ל-5.9 מיליון דולר אך הרווח הנקי הצטמצם ל-100 אלף דולר

ניר צליק

13.11.2008 / 18:24

הרווח התפעולי של החברה ברבעון השלישי עלה מ-461 אלף דולר ל-592 אלף דולר


אחרי שבמהלך הרבעון פיטרה , יצרנית תוכנת הדואר הבידורי, 13 עובדים, מסיימת החברה את הרבעון השלישי של השנה עם עלייה של 27% בהכנסות. אינקרדימייל סיימה את הרבעון עם הכנסות של 5.9 מיליון דולר, עלייה של 27% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז היו ההכנסות 4.6 מיליון דולר. עיקר השיפור נבע מעלייה של 77% בהכנסות שנבעו מחיפושים, בעיקר דרך תוכנית ה-Ad Sense של גוגל, שהגיעו ל-3.4 מיליון דולר.

בתוכנית הפרסום של גוגל, הקרויה Adsense, מפרסמת גוגל באתרי אינטרנט פרסומות הרלוונטיות לתחום העיסוק של האתר. התמורה בגין הפרסומות, שמתבססת על תשלום בגין הקלקה ועל תשלום גלובלי בגין מספר האנשים שנחשפו לפרסומות, מתחלקת בין האתר בו פורסמה המודעה ובין גוגל. במסגרת שיתוף הפעולה בין החברות מקשרת גוגל את הפרסומות לתוצאות חיפוש שהוצגו באמצעות חשבונות הלקוחות באינקרדימייל.

הוצאות התפעול של החברה עלו ב-30% ביחס לרבעון המקביל, מ-3.7 מיליון דולר ל-4.8 מיליון דולר. זאת, בעיקר בגלל גידול בהוצאות על רכישת מדיה והוצאות על תוכנת המסרים המיידיים החדשה של החברה – HiYo. למרות זאת, רשמה החברה רווח תפעולי של 592 אלף דולר ביחס לרווח תפעולי של 461 אלף דולר ברבעון המקביל.

עם זאת, הפסדי הון של 350 אלף דולר הובילו לירידה בשורה החתתונה של החברה, שרשמה רווח נקי של 96 אלף דולר או סנט אחד למניה, ביחס לרווח נקי של 317 אלף דולר או 3 סנטים למניה ברבעון המקביל אשתקד. בניכוי הוצאות בגין אופציות, רשמה החברה רווח נקי של 356 אלף דולר או 4 סנטים למניה ביחס לרווח נקי של 518 אלף דולר או 5 סנט למניה ברבעון המקביל.

קופת המזומנים של החברה צמחה מ-4.61 מיליון דולר בסוף 2008 ל-9.51 מיליון דולר בסוף הרבעון השלישי. עופר אדלר, מנכ"ל החברה אמר כי החברה צופה גידול של 20% בהכנסות לעומת שנת 2008.

במהלך הרבעון הודיעה החברה כי היא תפטר 13 עובדים, 10% מכוח האדם שלה לאור המצב הכלכלי הגלובלי והשפעתו האפשרית על החברה. בנוסף, מכרה החברה בחזרה לקרדי סוויס איגרות חוב מסוג ARS בסכום של כ-5 מיליון דולר, והיא צפויה לרשום ברבעון הבא רווח הון של 4.8 מיליון דולר או 50 סנט למניה בגין המכירה. החברה מחקה 5 מיליון דולר ברבעון הרביעי אשתקד בעקבות אותה השקעה. ARS הם ני"ע המגובים בהלוואות מסוגים שונים, שערכם נקבע במכרז הנערך מדי 28 יום. הניירות מונפקים בידי בנקי השקעות.

אינקרדימייל, שנוסדה בידי בני הדודים ירון ועופר אדלר, החלה את דרכה כחברה לפיתוח ושיווק תוכנת דואר אלקטרוני בידורית, שהינו גם מוצר הדגל של החברה. כמו כן, מציעה החברה למשתמשים שירותים ומוצרים משלימים, הכוללים פתרון למניעת דואר זבל מתוצרת קומטאץ' ומוצר בידורי נלווה לתוכנות מסרים מידיים. מאז תחילת השנה איבדה מניית החברה כ-56% והיא נסחרת במחיר של כ-2.22 דולרים למניה, המשקף לחברה שווי של 21.5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully