וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שוק האג"ח אינו מהווה גורם בהחלטות למתן אשראי של הבנקים"

מיכאל רוכוורגר

13.11.2008 / 21:43

גורם בכיר בבנקאות: אם דלק נדל"ן היתה מבקשת ממני הלוואה של 300 מיליון שקל זה היה מעמיד אותי בדילמה



"שוק האג"ח בשבילי הוא לא הפואנטה. שוק ההון משדר כיום כשל שוק, וכמעט שאינו מהווה לגמרי גורם קובע בתהליך קבלת ההחלטות בעת מתן האשראי". כך אמר היום גורם בכיר בענף הבנקאות, המעורב בתהליכי מתן אשראי לחברות פרטיות וציבוריות בידי הבנקים.



"אנחנו עושים בימים אלו תהליך יזום של עדכון מצב כל תיקי האשראי שיש לנו בתחום הנדל"ן. נפגשים עם החברות, החברות באות אלינו", אמר הגורם הבכיר, המעיד כי הטייקונים הגדולים במשק עולים אליו לרגל בימים האחרונים, וכי הוא נסע בעצמו לראות נכסים של חלקם ברוסיה ובאירופה. הבכיר גם הזכיר כי בחברות האשראי מסתמכים על ניתוחים פנימיים הנערכים בבנק לגבי יכולת פירעון, ולא על חברות דירוג האשראי.



"כבנק אנחנו חשופים לחברות, אבל פחות מאשר בעלי האג"ח. רוב החוב של החברות הוא לבעלי האג"ח. הסכומים שהן צריכות להחזיר לבנקים לא גדולים כמו מה שהן צריכות להחזיר לבעלי האג"ח. החשיפה הבנקאית לא כזו גדולה לחברות האלו בשנים הקרובות", אמר הגורם.



לגבי קבוצות ספציפיות בשוק, העריך הגורם כי "אפריקה באמת במצב מאתגר, ונראה כי הכניסה שלה לארה"ב עם רכישה נרחבת של נכסים בלמעלה ממיליארד דולר ערב פרוץ המשבר, היתה לא הכי נכונה. אם הם יצליחו להתגבר על הפוליטי והכלכלי ברוסיה, מצבם ייראה טוב יותר".



"ההון העצמי של אלעד גרופ (זרוע הנדל"ן הפרטית של יצחק תשובה בצפון אמריקה) הוא כמיליארד דולר, אבל זה כולל גם את הפלאזה בלאס וגאס, ולא ברור כמה מחיקות יהיו שם (קבוצת תשובה השקיעה עד היום בפרויקט 300 מיליון דולר הון עצמי). שוק הדירות להשכרה אמנם נפגע פחות אבל בשווקים של היום הדבר לא יציב. אם הנכסים של שלדון אדלסון בלאס וגאס נפגעו, סביר להניח שגם הקרקע של נוחי דנקנר ויצחק תשובה שווה הרבה פחות ממה שהיא היתה שווה קודם לכן", אמר.



לגבי דלק נדל"ן, אמר הגורם הבכיר כי "צריך להסתכל על הצמתים שבהם דלק גלובל (חברה נכדה של דלק נדל"ן) צריכה לבצע מימון מחדש של חלק מנכסיה. השאלה היא אם הבנק ייתן את המימון בשיעור נמוך יותר. כך החברה תצטרך להזרים מהונה העצמי. בנוסף, הגורם אמר כי אם דלק נדל"ן היתה מבקשת ממנו כיום הלוואה של 300 מיליון דולר שקל תמורת שיעבוד נכסים, זה היה מעמיד אותו בפני דילמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully