וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר החודש הגרוע ביותר זה 28 שנים: סימני התאוששות בשוק האג"ח הקונצרניות בארה"ב

סוכנויות הידיעות

13.11.2008 / 21:58

הפער בין התשואות על אג"ח בדרגת השקעה לאג"ח ממשלתיות ירד ב-0.3% מהשיא שרשם לפני שבועיים



שוק האג"ח הקונצרניות בדרגת השקעה בארה"ב, אשר רשם באוקטובר את החודש הגרוע ביותר זה 28 שנים, מראה סימני התאוששות. הפער בין התשואות על אג"ח קונצרניות בדרגת השקעה לאג"ח ממשלתיות בארה"ב, אשר נסק ב-29 באוקטובר לשיא של 6.18%, ירד מאז ל-5.87%. ירידה בפערים בין התשואות על אג"ח קונצרניות לאג"ח ממשלתיות מצביעה בדרך כלל על שיפור בתיאבון המשקיעים לסיכונים בשוק האג"ח הקונצרניות.



פער התשואות עמד על 3.44% ב-12 בספטמבר - שלושה ימים לפני פשיטת הרגל של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, אשר הגבירה את החששות מפני התמוטטות חברות גדולות אחרות במגזר הפיננסי. "אנחנו מעריכים כי פערי תשואות ברמות הנוכחיות עדיין משקפות ערך למשקיעים", העריך אסטרטג האג"ח הראשי של בויד ווטרסון אסט מנג'מנט, ג'ים שיראק, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.



אג"ח קונצרניות בדרגת השקעה בארה"ב נפלו בחודש שעבר בממוצע ב-7.38%, החודש הגרוע ביותר מאז פברואר 1980, לפי נתוני מריל לינץ'.



שוק ההנפקות של אג"ח קונצרניות בארה"ב קפא כמעט לחלוטין בחודש שעבר לאחר שפשיטת הרגל של ליהמן ברדרס גרמה למשקיעים להימלט את הבטחון היחסי של אג"ח ממשלתיות. סך הנפקות האג"ח הקונצרניות בארה"ב נפל באוקטובר ל-24 מיליארד דולר, לעומת 107 מיליארד דולר בחודש המקביל בשנה הקודמת. מתחילת השנה, הסתכמו הנפקות האג"ח הקונצרניות ב-725.6 מיליארד דולר, לעומת 1.05 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנת 2007.



עם זאת, ההתאוששות שנרשמה מתחילת החודש בשוק האג"ח, עשויה להשיב עמה את תיאבון המשקיעים להנפקות חדשות. "אני חושב שיש סכנה להיווצרות של שאננות, על בסיס ההנחה שהרע ביותר כבר מאחורינו", אמר האנליסט ג'ון אטקינס מחברת המחקר IDEA גלובל. "עם זאת, אני מעריך כי בפועל, הרע ביותר עדיין לפנינו מבחינה זו שחברות ימשיכו לשמוט חובות וכי גיוס כספים באמצעות הנפקות אג"ח יהפוך לכה יקר, שהוא לא יהיה עוד אופציה הגיונית מבחינה כלכלית", הוסיף.



התאוששות שוק האג"ח הקונצרניות עשויה לגרור הנפקות נוספות, העריך ראש מחלקת אג"ח בדרגת השקעה של קרדי סוויס בניו יורק, רוב קיי. "כאשר אנשים יראו את הביצועים המצוינים של ההנפקות שבוצעו בשיא התנודתיות, הדבר יעניק אור ירוק לחברות אחרות שהן יכולות להנפיק", אמר קיי בראיון לבלומברג.



משקיעים רבים אשר נבהלו מההפסדים עוד לא מוכנים להשקיע באג"ח קונצרניות, אמר אסטרטג האג"ח של ברקליס קפיטל, ג'ק מלווי. "יש מגוון רחב של דוגמיות באיכות גבוהה ביותר בשוק האג"ח, אבל קיים קושי בשל הביצועים הבעייתיים בשנת 2008 והעובדה שיש מספר כה גדול של דרגות השקעה", העריך מלווי שלשום בראיון לבלומברג.



סימני התאוששות בשוק האג"ח הקצרות, הורדה חדה של הריבית, והרחבת הסיוע הממשלתי למגזר העסקי, הגבירו את הציפיות כי שיאו של מחנק האשראי כבר חלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully