וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבונוס של השנה: הישראלי ערן אגוזי קיבל 150 מיליון דולר

מאת גיא גרימלנד

14.11.2008 / 7:24

ויאקום שילמה בונוס בסך 300 מיליון דולר לאגוזי ולשותפו אלכס ריגופוליס מחברת הרמוניקס על מכירות משחקי המחשב Rock Band ו-Guitar Hero: "אם הם עושים יותר כסף - אנחנו משלמים"



>> האקזיט של השנה שייך לערן אגוזי הישראלי ולשותפו אלכס ריגופוליס מחברת משחקי המחשב הרמוניקס - לאחר שחברת ויאקום שילמה לשניים בונוס בסך 300 מיליון דולר, כך מדווחות סוכנויות הידיעות. הבונוס ניתן להם על מכירות מוצלחות במיוחד של משחקי הווידיאו Rock Band ו-Guitar Hero.

אגוזי ושותפו צפויים להתחלק בבונוס באופן שווה - כלומר, כל אחד מהם יקבל 150 מיליון דולר. השניים צפויים לקבל בונוס נוסף ואחרון ב-2009, בהיקף של יותר מ-150 מיליון דולר.



מוויאקום נמסר: "לא ציפינו שהתשלום יהיה כה גבוה, אך הוא נובע ממכירות הרמוניקס. כשהם עושים יותר כסף בשבילנו, ואנחנו משלמים להם יותר, זה בסדר".



הרמוניקס הוקמה ב-96'. ב-2006 מכרו אגוזי וריגופולוס את החברה לוויאקום-MTV ב-175 מיליון דולר, אך העסקה לא הסתכמה בכך. ההסכם בין החברות כולל גם קבלת בונוסים על מכירות מוצלחות של המשחקים בעתיד. המשחק Rock Band נמכר ב-7 מיליון עותקים ב-2007, וזכה ל-26 מיליון הורדות של מנגינות או שירים המתאימים למשחק, בעלות של 5.49 דולרים לחבילה של שלושה שירים ב-13 מדינות.



משחקי המחשב Rock Band ו-Guitar Hero מציעים לשחקנים חוויה ייחודית: הם מאפשרים להם לנגן בגיטרה מיוחדת, המצוידת בלחצנים במקום במיתרים, בתופים ואף מאפשרים שימוש במיקרופון. וכך, גם מי שמעולם לא למד לנגן יכול לעמוד על במה וירטואלית ולהרגיש כמו כוכב רוק.



בראיון שפורסם באחרונה ב-TheMarker סיפר אגוזי (36) כי נחשף לרעיון של פיתוח משחק מחשב מוסיקלי בעת לימודיו במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT). אגוזי נולד בבאר שבע, ובילדותו עבר עם משפחתו לארה"ב. הוא למד מדעי המחשב והנדסת חשמל בבוסטון, ובמעבדה של MIT פגש את מי שעתיד היה לשנות את חייו: אלכס ריגופוליס (38), שהגה את הרעיון של משחק מחשב מוסיקלי. עם סיום הלימודים הקימו ריגופוליס ואגוזי את חברת הרמוניקס.



ב-97' השיקה החברה את המוצר הראשון שלה, דה אקס (The Axe). היה זה משחק בסיסי למדי, שאיפשר לשחקנים לאלתר קטעי נגינה בסגנונות שונים, תוך שימוש בעכבר או בג'ויסטיק. למרות החדשנות שלו, המשחק היה כישלון כלכלי, ורק כ-200 עותקים ממנו נמכרו.



עקב הכישלון הזה נטשה הרמוניקס את השוק הביתי, והחלה לפתח יישומים לתערוכות ולפארקי שעשועים. ב-2003 החלה החברה לשווק מוצר נוסף, קריוקי רוולושן, שהפך את קונסולת המשחקים למכונת קריוקי אינטראקטיווית. ואולם ההצלחה הגדולה הגיעה רק ב-2005.



"קיבלנו פנייה מחברת רד אוקטן, שפיתחה גיטרה שבעזרתה אפשר לשלוט בקונסולת משחקים", סיפר אגוזי בראיון. "ההתמחות שלנו היא יצירת משחקי מוסיקה, ולכן היה טבעי בעיניהם שנפתח בעבורם משחק". Guitar Hero יצא לשוק לקראת חג המולד ב-2005 ונהפך ללהיט מיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully