וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בסרט

מאת בר חיון

14.11.2008 / 7:49

מצלמות הווידיאו הדיגיטליות מיני DVפופולריות מאוד בקרב צלמים חובבים וגם נותנות את התמורה הטובה ביותר בעבור המחיר. TheMarker ואתר WiseBuy בדקו ודירגו את הדגמים הטובים ביותר



>> בין אם מדובר בתיעוד הילד בתפקיד נר חמישי במסיבת חנוכה או בסרט מטיול בדרום אמריקה, מצלמות המיני DV הן עדיין המשתלמות ביותר לרוב הצלמים החובבים גם מבחינת מחיר וגם מבחינת ביצועים. זאת למרות שבענף השיווק כבר מדברים מזמן על כך שמצלמות אלה מאבדות את יתרונן היחסי לעומת מצלמות בעלות כונן קשיח או כרטיס זיכרון. העולם הולך לכיוון של מזעור, הם מסבירים, והקלטות צפויות להיעלם מהעולם.



ינון חיימי, עורך אתר הצרכנות WiseBuy, מציין כי למרות שבסופו של דבר הקלטות אכן יפנו את מקומן לפורמט הזיכרון הפנימי, מצלמות עם טכנולוגיית מיני DV הן עדיין הבחירה הפופולרית ביותר. "תהליך המזעור במצלמות בעלות כרטיס הזיכרון או דיסק קשיח עוד לא הבשיל מספיק כדי להתחרות בפורמט המיני DV", מסביר חיימי. "טכנולוגיית המיני DV היא עדיין הפופולרית ביותר, בין השאר משום שהיא זולה יחסית ופועלת במגוון רחב של דגמים. בנוסף, אם נגמרת קלטת באמצע יום צילום, נוח יותר להכניס חדשה מאשר להעביר את המידע למחשב, בייחוד כשמדובר בצילום טיול בחו"ל".

קלטות ה-DV נחשבות רגישות יותר לפגעי הזמן, אבל בכל מקרה המידע נשמר דיגיטלית במחשב. על כן, ביקשנו מהחברות המובילות בתחום לנסות את הדגמים הטובים שלהן בקטגוריית המיני DV, ובעזרת אתר WiseBuy חזרנו עם כמה תובנות.



כך בדקנו



>> כל מצלמה נבדקה במשך שבוע בידי מומחי אתר WiseBuy, המדריך ומסייע בקניית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה באמצעות מדריכי קנייה, סקירות מוצרים ומאגר מוצרים ומפרטים מקיף. הציון שוקלל מאיכות הצילום והשמע (45% מהציון הכולל, מהם 10% מהווים צילום הסטילס), נוחות השימוש (30%), סוללה (15%) ועמידות (10%).



HC51E-Sony DCR: תפעול ביד אחת



איכות הצילום והקול: באור יום מתקבלת תמונה יפה, חדה ונקייה מגרעון אך בתנאי תאורה טובים פחות קורה משהו מוזר לאיזון הלובן, ובאזורים הלבנים מתקבל גוון כחלחל - בעיה שניתן לפתור באמצעות שינוי בהגדרות. לאחר השינוי, הסוני עשתה עבודה לא רעה בכלל גם בתנאי תאורה גרועים. כמובן שככל שהתאורה פחתה, כך גדל הגרעון. אך בסך הכל, יחסית למצלמות אחרות, המצלמה הצליחה לדלות כל טיפת אור בסביבה ולייצר תמונה מוארת וטובה יחסית. גם בחושך מוחלט ניתן להמשיך לצלם, באמצעות מנגנון האינפרא אדום. בנוסף, מערכת הפוקוס עושה חיל אפילו תוך כדי ביצוע זום או שינויי תאורה חדים.



למרות איכות התמונה הטובה, ב-WiseBuy מציינים כי מייצב התמונה האלקטרוני בעייתי - בין אם הוא מופעל או לא, קשה מאוד למנוע מהתמונה לרעוד בייחוד בעת ביצוע זום.



נוחות השימוש: בשל הנדסת אנוש יעילה, תוכלו לשלוט ברוב פעולות המצלמה ביד אחת תוך אחיזה נוחה ואפילו לסגור את כיסוי העדשה. אין כפתורים מיותרים והשליטה בתפריטים ובהגדרות נוחה מאוד. אפילו אם הצלחתם להסתבך איכשהו, לחיצה על כפתור Easy תעביר את המצלמה לצילום אוטומטי מלא. תצוגת המסך מעולה בכל תנאי התאורה וכמעט לא תזדקקו לעינית.



סוללה: הסוללה החזיקה מחזיקה מעמד כ-100-110 דקות, פחות או יותר בהתאם להגדרות היצרן.



בעד: איכות צילום גבוהה מאוד, זום אופטי גדול, קלה ונוחה לשימוש וסוללה חזקה.



נגד: מייצב תמונה לא יעיל ואין אפשרות לצלם סטילס.



ציון:



8.5



1,290



שקל



Canon MD255: צילום איכותי רק באור יום



איכות הצילום והקול: דגם זה מספק איכות צילום לא פחות ממצוינת באור יום. אם האור אינו חזק מדי, הצבעים חיים ונשמרים רוויים במידה מספקת. גם מערכת הפוקוס מפתיעה בהצלחתה לחדד את התמונה במהירות רבה אפילו בקצה טווח הזום.



ואולם ההתלהבות מצטננת עם שקיעת השמש: בתנאי תאורה חלשים יותר מאור יום (אפילו בתוך הבית), ה-MD255 מתקשה להציג תמונה חדה ומופיעה גרעיניות קלה. בתנאי תאורה גרועים אין על מה לדבר: הגרעיניות משתלטת על התמונה, הזום אטי ובלתי מפוקס ומצב "צילום הלילה" רק מחמיר את המצב. השימוש במסך ה-LCD כפנס תאורה הוא אולי רעיון נחמד, אך לא מוצלח בפועל.



איכות הקול סבירה יחסית: את קול המצולם שומעים היטב, כמובן, אך גם קולות האנשים ברקע נשמעו ברור. מומלץ בחום לוותר על שירותיה של ה-MD255 בתור מצלמת סטילס, בהתחשב ברזולוציה הנמוכה (פחות ממגה פיקסל) ובזמן הארוך שלוקח לפוקוס להינעל על אובייקט.



נוחות שימוש: בלתי מורגשת ולא רק בשל ממדיה, אלא גם בשל נוחות תפעולה: הזום מופעל באמצעות כפתור הזזה רך במיוחד, המאפשר זום אטי במידת הצורך. הג'ויסטיק נוח ומיקומם של הכפתורים בצד ימין מאפשרים אחיזה ותפעול נוחים (לימניים) ביד אחת. ב-WiseBuy מציינים לטובה את פונקצית ה-Quick Start: מצב המתנה החוסך מפעולת הסוללה עם אפשרות למעבר מהיר למצב צילום.



המסך מוצלח למדי וגם בתנאי תאורה שונים מציג תמונה חדה וברורה. במידת הצורך, יש גם עינית אלקטרונית שמופעלת אוטומטית בעת סגירת המסך.



סוללה: הסוללה החזיקה מעמד כ-110 דקות בצילום.



בעד: איכות צילום גבוהה באור יום, זום אופטי גדול, קומפקטית, נוחה וקלה לשימוש ובעלת שלט רחוק.



נגד: איכות צילום בינונית וקושי במיקוד בתאורה חלשה, מצב צילום ידני לא יעיל וצילום סטילס גרוע.



ציון:



8.2



1,899



שקל



Samsung VP DC381: מסך גדול וחד



איכות הצילום והקול: מצלמה זו היא לא הבחירה האידיאלית להסרטת הילדים במשחק כדורגל, בשל המעבר האטי יחסית של הפוקוס בין אובייקטים. בתאורה נמוכה הפוקוס אטי עוד יותר, וגרעיניות מתחילה להיראות בתמונה. באור יום, הצבעים דהויים מעט ובתוך הבית השתנו הצבעים בהתאם לסוג התאורה, כך ששקשה ליהנות מצבעים טבעיים ואמיתיים. ליד המסך המפרקי חבוי מיקרופון קטן אך רב עוצמה. למצלמה אין אמצעי סביר לשמירת תמונות סטילס, ולחיצה על הכפתור הייעודי לכך פשוט מקפיאה פריים.



נוחות השימוש: ההצהרה השיווקית של סמסונג באשר למצלמה זו הולמת אותה, שכן היא "מתאימה באופן מושלם לכף ידך". מערכת התפריטים בנויה בצורה פשוטה להבנה ומנוהלת ברובה בידי הג'ויסטיק, שבעת הצילום משמש להגדרות ידניות כמו פיצוי החשיפה, מהירות התריס והפוקוס. ואולם, ב-WiseBuy מציינים שהג'ויסטיק והכפתורים קשים מעט ללחיצה וגורמים לרעידות. המסך גדול וחד להפליא, אבל זוויות הצפייה בו מוגבלות מאוד.



סוללה: הספיקה לשעת עבודה עם שימוש בזום, צילום בהפסקות וצפייה בקטעי וידיאו. סמסונג צירפה למצלמה סוללה נוספת.



בעד: צילום איכותי בתנאי תאורה טובים, זום אופטי גדול, קטנה ונוחה לאחיזה, שתי סוללות ומסך בהיר וחד.



נגד: איכות צילום נמוכה בתאורה חלשה, מתקשה להתמקד בתנאי תאורה חלשה ובעלת זוויות צפייה מוגבלות.



ציון:



7.6



1,090



שקל



JVC DV GRD820: תמונה ברורה בתנאים קשים



איכות הצילום והקול: ההברקה הגדולה של ה-D820 היא שמעבר לאיכות צילום טובה מאוד בתנאים נאותים, המצלמה סיפקה תמונות ברורות וחדות גם בתנאי תאורה קשים. איכות הצילום מפתיעה, במיוחד בשל מחירה הנמוך. חבל שהפוקוס בעייתי מעט ולא רק בתנאי תאורה קשים, אלא גם בתאורה טובה וללא זום.



איכות הקול סבירה, אך מי שלא בפריים כמעט לא יישמע. המצלמה לא מתאימה לצילומי סטילס מאחר שאין לה אמצעי ייעודי לאחסון תמונות.



נוחות השימוש: המצלמה יושבת בנוחות בכף היד וטכנופובים ישמחו לדעת שהשליטה בה אינטואיטיווית. ואולם ב-WiseBuy מציינים כי למיעוט הכפתורים יש גם מחיר: כל פעולה בסיסית מתבצעת דרך כפתור התפריט ולחיצות רבות על הג'ויסטיק, דבר המרעיד את המצלמה וגוזל זמן בעת הצילום. מסך המצלמה רחב, חד וברור גם באור יום, אם כי תחת שמש ישירה קשה להשתמש והיעדרה של העינית במצלמה מורגש.



סוללה: הסוללה החזיקה מעמד כ-100 דקות, כולל הקלטה, צפייה והרצת הסרט. הפיצ'ר שמודיע כמה זמן נותר לצלם נחמד.



בעד: איכות צילום טובה ביום ובלילה, נוחה מאוד לאחיזה ולשימוש ומשך פעולת סוללה ארוך.



נגד: יכולת מיקוד מעט בעייתית, אין צילום סטילס של ממש, ניווט מעט מסורבל באמצעות הג'ויסטיק ואין עינית.



ציון:



8.4



999



שקל



GS330-Panasonic NV: זום קולי



איכות הצילום והקול: איכות התמונה בתנאים נאותים מעולה. בתנאי תאורה פחות אידיאליים מתחילה להיראות מעט גרעיניות, אך סביר שהיא לא תטריד אתכם יתר על המידה אלא אם אתם צלמים עם דרישות גבוהות במיוחד. מייצב התמונה האופטי המפורסם של פנסוניק, המכפר על רעידות המצלמה ומונע טשטוש, מוכיח את עצמו גם בדגם זה.



בדומה למצלמות וידיאו רבות, גם פה הפוקוס התקשה להינעל במצבים שבהם התאורה היתה חלשה או בקצה טווח הזום. איכות צילום הסטילס נמוכה במיוחד, אפילו בתנאי תאורה מצוינים. ל-GS330 פונקצית "זום קולי", שאמורה למקד את הקול לפי התקרבות העדשה. היא מגבירה אמנם את הקולות שבהם התמקדה, אך אתם גם את כל רעשי הרקע.



נוחות השימוש: האחיזה והשימוש נוחים למדי, רק כדאי לדעת שה-GS330 די ארוכה ורחבה, מה שמקשה על אחסונה בתיקים רבים. כמעט לא תזדקקו לעינית המצלמה, מכיוון שהמסך מספק תמונה ברורה וחדה כמעט בכל מצב.



סוללה: הסוללה עמדה ב-50 דקות צילום (לא רציף) - יותר מהמצופה, אך ראינו סוללות שהחזיקו יותר.



בעד: איכות צילום טובה בתנאים אידיאליים, מייצב תמונה אופטי יעיל, מסך בהיר וחד ותמיכה בצילום וידיאו וסטילס על כרטיסי SD סטנדרטיים.



נגד: איכות תמונות סטילס נמוכה מאוד, מבנה ארוך ורחב יחסית ומשך פעולת סוללה בינוני.



ציון:



8



2,299



שקל



Canon HV30: קטגוריה בפני עצמה



איכות הצילום והקול: לפני הכל, שימו לב בראש ובראשונה לתג המחיר - פי חמישה ממחיריהן של המצלמות האחרות בסקירה זו. הסיבה היא ש-HV30 מהווה קטגוריה בפני עצמה. מדובר במצלמת Full HD שמספקת איכות וידיאו יוצאת דופן, עם תמונה חדה וברורה להפליא. נציין לטובה גם את הפוקוס, המצליח להינעל גם בתנאי תאורה קשים. בנוסף, המצלמה מצוידת בפנס תאורה איכותי, המאיר את האובייקט בצילום לילי. ב-WiseBuy מציינים כי מיקום המיקרופונים (מעל העדשה ופונים כלפי מעלה) קצת מוזר, וכתוצאה מכך המצלמה רגישה יותר לרעשים בחלל החדר או בסביבה מאשר לקולות הבאים מקדימה. זוהי המצלמה היחידה שבה גם צילום הסטילס מפיק תוצאות נאות שמספיקות אפילו לפיתוח תמונות בגודל סטנדרטי של 10x15 ס"מ. רק קחו בחשבון שאתם משלמים פה על כל פיקסל.



נוחות השימוש: האוחזים ב-HV30 ירגישו שהם אוחזים בחללית קומפקטית המשופעת בכפתורים. אם אינכם מבקרים קבועים בחדר כושר, לאחר שימוש ממושך היד שלכם תרגיש את זה. מעבר לכך, מרבית הכפתורים קלים לתפעול והגישה אליהם אינטואיטיווית. מסך המצלמה חד ובהיר וזווית הצפייה שלו רחבה מאוד, אולם אם חשבתם לחסוך בסוללה שהוא מבזבז, תמצאו שהעינית קטנה מדי ומחייבת למעוך את הפנים כנגד המצלמה.



סוללה: הסוללה טובה, ומאפשרת 110-120 דקות צילום רציף וכ-70 דקות זמן הקלטה אופייני (הכולל הפסקה וחזרה, ושינוי מצבי צילום וזום), וכל זאת במצב HDV הזולל אנרגיה. במצב DV רגיל זמני העבודה משתפרים בכ-10%.



בעד: צילום וידיאו איכותי (HD), צילום סטילס איכותי עם פלאש מובנה, פנס תאורה איכותי ועמידות גבוהה.



נגד: גדולה וכבדה ומיקום המיקרופונים בעייתי.



ציון:



9



4,999



שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully