וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת הרפורמה במערך הרגולציה העולמי תהיה במרכז תשומת הלב בפגישת ה-G-20 בוואשינגטון

רויטרס

14.11.2008 / 8:49

מנהיגי העולם ייפגשו היום ומחר בארה"ב וינסו לקדם יוזמות למניעת המשך הידרדרות המשבר



היום ומחר ייפגשו בוואשינגטון מנהיגי מדינות ה-G-20 – הכלכלות הגדולות בעולם – בפסגה אותה יארח נשיא ארה"ב ג'ורג' וו. בוש, אשר מנסה בימים אלה להדוף לחצים מכיוון אירופה להסכים לערוך רפורמה של מערכת הרגולציה של השווקים. נכונותם של מנהיגי מדינות העולם לקדם תוכניות שונות במטרה למנוע את המשך הידרדרות המשבר הפיננסי ברחבי העולם צפויה להיתקל במציאות פוליטית אשר תביא להגבלת התוצאות.



השאלה האם לערוך רפורמה שכזו או להמשיך לדגול בשוק החופשי היתה שאלת המפתח במפגש ה-G-7. עם זאת, הפעם התמונה תהיה קצת שונה, בשל נוכחותם של מנהיגי הכלכלות המתפתחות במפגש.



בימים בהם העולם נכנס למצב של מיתון, מנהיגים נמצאים תחת זכוכית המגדלת ועליהם להוכיח כי הם יודעים לפחות למה ההון נשחק בצורה חדה כזו ומה על מנהיגי העולם לעשות כדי להביא להתאוששות פיננסית במשבר הגדולה ביותר מאז השפל הגדול של שנות ה-30.



נשיא ארה"ב בוש קרא ביום חמישי להתמקד בצעדים שניתן לעשות כדי לעודד את הצמיחה ולא בהגדלת הפיקוח וחקירת המחדלים ברגולציה האמריקאית – בניגוד לדיעה האירופאית.



"בעוד עריכת רפורמה במערכת הפיננסית היא דבר הכרחי, הפיתרון לטווח הארוך לבעיה מולה אנחנו ניצבים היום טמון בצמיחה", אמר בוש בניו יורק, והוסיף כי הביקורות שקיבל משוות את היזמות החפשית עם תאוות בצע, ניצול וכישלון – וכי הוא מתנגד לכך.



"התשובה איננה לנסות להמציא מחדש את המערכת", אמר בוש, והוסיף: "התשובה היא לפתור את הבעיות מולן אנחנו מתמודדים, לערוך את הרפורמות שצריך לערוך, ולהתקדם עם עקרונות השוק החופשי אשר הביאו לצמיחה, שגשוג ותקווה לאנשים ברחבי העולם. תהיה זו טעות לתת למספר חודשים של משבר להרוס 60 שנות הצלחה".



שיפור מערך הרגולציה העולמי יהיה נושא מפתח בפגישת ה-G-20 אבל ישנם חילוקי דיעות בין הצדדים, בעיקר בין הצד האירופי והצד האמריקאי, בנוגע לכמה מקיפה צריכה להיות רפורמה שכזו. בכירים בממשל הגרמני אמרו לפני הפגישה כי הם ידונו ב"איזון מחדש בין השווקים והממשל".



נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר ביום חמישי: "אני מתכונן לצאת לוואשינגטון כדי להבהיר שהדולר – אשר לאחר מלחמת העולם השניה היה המטבע היחיד בעולם- לא יכול יותר לקבל את התואר הזה. מה שהיה נכון ב-1945 לא יכול עדיין להיות נכון היום".



בין הנושאים נוספים בהם ידונו מנהיגי המדינות תעלה השאלה כיצד להגדיל את כוחן של הכלכלות המתפתחות – בעיקרן סין – במפגשים העולמיים.



מדינות BRIC – ברזיל, רוסיה, הודו וסין, אמרו בפגישה בסאו פאולו שבברזיל בסוף השבוע שעבר כי הן מעוניינות בכח השפעה גדול יותר בהחלטות הגלובאליות. "ה-G-7 לא יכול להיות מועדון סגור", כך אמר שר האוצר הדרום אפריקאי, טרוור מנואל, אשר צפוי להגיע לפסגה בוואשינגטון היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully