וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד של 23 מיליון שקל ב-ARS הובילו את אורמת תעשיות לצמצום של 33% ברווח הנקי שהסתכם ב-46 מ' ש'

יעל פולק

14.11.2008 / 8:52

הרווח התפעולי הצטמצם ב-52% והסתכם ב-50 מיליון שקל


, שבשליטת יהודה ודיתה ברוניצקי, מסכמת רבעון לא קל. החברה הצליחה אמנם להגדיל את הכנסותיה ב-3.5% במהלך הרבעון לכדי 357.8 מיליון שקל, אולם החברה לא הצליחה להוביל את הגידול בהכנסות אל השורה התחתונה. הפסד של 22.8 מיליון שקל כתוצאה מצמצום השווי ההוגן של איגרות חוב מסוג ARS הביאו את החברה להציג צמצום של 33% ברווח הנקי, שהסתכם ב-45.7 מיליון שקל ברבעון השלישי.

הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-357.8 מיליון שקל – עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל. העלייה נובעת משיפור בהכנסות מגזרי החשמל והמוצרים לעומת השנה שעברה, תוך קיזוז השפעת היחלשות המטבע האמריקאי בתקופה זו. ב-9 החודשים הראשונים של השנה מציגה החברה קיטון של 7.5% בהכנסות, שהסתכמו ב-901 מיליון שקל, והושפעו מהחלשות הדולר.

אורמת מציגה הפסד של 22.8 מיליון שקל ברבעון, כתוצאה מהשקעה באיגרות חוב מסוג ARS, לעומת רווחים בהיקף של 16.2 מיליון שקל שרשמה בתקופה המקבילה בשנה שעברה. במהלך 9 החודשים הראשונים של השנה ספגה החברה הפסדים בהיקף של 32.7 מיליון שקל כתוצאה מירידת השווי ההוגן של איגרות החוב. זאת, לעומת רווחים של 42 מיליון שקל ב-9 החודשים הראשונים של 2007.

החברה מסבירה כי מאחר והקבוצה ממשיכה לקבל ריבית על ה-ARS בהתאם לתנאים המקוריים, אך לא תוכל לממש אותן בעתיד הקרוב בשוק, סיווגה הקבוצה את ההשקעות ב-ARS שנכשלו במרכזים כהשקעה לזמן ארוך במאזנים. בנוסף לכך, הקבוצה תמשיך לבחון את שווי השוק של ההשקעות ב-ARS אלו, ובהתאם למצב השוק ייתכן ותיאלץ להכיר בירידות ערך נוספות בעתיד.

כתוצאה מירידת ערך ה-ARS הצטמצם גם הרווח התפעולי של החברה, שהסתכם ב-50 מיליון שקל ברבעון השלישי- ירידה של 52% לעומת הרבעון המקביל. ב-9 החודשים הראשונים של השנה הצליחה החברה להציג שיפור ברווחיות התפעולית, שהסתכמה ב-329 מיליון שקל, שיפור של 76% לעומת התקופה המקבילה.

אורמת הצליחה לצמצם את הוצאות המימון שלה, והן הסתכמו ב-7.7 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת 32 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה מציגה החברה קיטון של 33% ברווח הנקי, שהסתכם ב-45.7 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת 68.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.

לעומת זאת, ב-9 החודשים הראשונים של השנה מצליחה אורמת להציג שיפור ברווח הנקי, שהסתכם ב-302 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 84.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה. עיקר הגידול ברווח הנקי בתקופה זו נבע מדילול ההשקעה בחברה המאוחדת בהיקף של כ-200 מיליון שקל. בנוסף לכך השפיעה לטובה גם הירידה בהוצאות המימון של החברה.

אורמת תעשיות עוסקת בייצור חשמל ממקורות גיאותרמיים ומחום שיורי – מקורות אנרגיה ידידותית לסביבה. החברה היא הבעלים והמתפעלת של תחנות כוח גיאותרמיות בארה"ב וברחבי העולם ותחנות כוח מחום שיורי בארה"ב. החברה פועלת במגזר החשמל (החזקה והפעלה של תחנות כוח) ובמגזר המוצרים (ייצור, תכנון ופיתוח של טורבינות ויחידות כוח לאספקת אנרגיה חשמלית). מרבית הכנסות הקבוצה נובעות ממכירת חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת לחברות חשמל ממשלתיות וציבוריות ברחבי העולם.

דיתה ברוניצקי, מנכ"ל אורמת תעשיות, אמרה: "אנחנו שבעי רצון מתוצאות הרבעון השלישי שאופיין בפעילות ערה ובהתפתחויות מעניינות. בסיס הפעילות שלנו איתן וימשיך להיות כך גם בשנים הבאות. אורמת הנה חברה מבוססת המייצרת תזרימי מזומנים מפעילות המגובים בחוזי רכישת חשמל ארוכי טווח אשר משמשים למימון הצמיחה. אורמת הצליחה להבטיח לעצמה קווי אשראי מובטחים מבנקים מסחריים בהיקף של 310 מיליון דולר שיחד עם מימונים פרוייקטאליים הנמצאים בשלבי משא ומתן מתקדמים, יאפשרו לנו להגשים את תוכניות הצמיחה בשנת 2009".



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully