וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מאבד גובה: יורד ל-3.86 שקלים

יעל פולק

14.11.2008 / 10:15

המסחר בדולר מתנהל בירידה חדה של 1.65%. ארה"ב פתחה את שנת התקציב החדשה עם גירעון שיא חודשי של 237 מיליארד דולר

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש נשא אתמול נאום הגנה לקפיטליזם, לקראת ועידת ה-G20. בנאומו נשיא ארה"ב היוצא הוסיף לתמוך במדיניות המסחר והשווקים הפתוחים והרגולציה הנמוכה. לאחר נאומו, זינקו המדדים המובילים בוול סטריט. אולם, המסחר הבין-בנקאי הבוקר בדולר מתנהל בירידה חדה של 1.65%, וכעת נסחר הדולר ברמה של 3.8633 שקלים. בנאומו הוסיף בוש והזהיר מפני ימים קשים שעוד עומדים בפני המשקיעים.

אתמול דיווח משרד האוצר האמריקאי כי הממשל פתח את שנת התקציב החדשה בגירעון שיא חודשי של כמעט רבע טריליון דולר - יותר מפי ארבעה מהגירעון בתקציב בחודש המקביל בשנה הקודמת. הגירעון בתקציב האוצר בארה"ב נסק בחודש אוקטובר לשיא של 237.2 מיליארד דולר, לאחר שהממשל הוציא יותר מ-136 מיליארד דולר מגוון תוכניות לחילוץ המגזר הפיננסי.

בבנק הפועלים מעריכים הבוקר כי השקל ייסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, בשל השפתעם של גורמים מנוגדים: "בראש ובראשונה השקל צפוי להיות מושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. יחד עם זאת, בין הגורמים התומכים בהחלשות השקל ניתן למנות את הקיטון בעודף בחשבון השוטף, החשש מהאטה כלכלית בישראל ורכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל, שיוסיפו ככל הנראה להתרחש, למרות שיעד היתרות הושג. מנגד, פער הריביות הרחב בין השקל והדולר מספק תמיכה מסוימת למטבע הישראלי".

בבנק לאומי מזכירים את העודף בחשבון השוטף אותו צפה בנק ישראל בדו"ח האינפלציה לרבעון השלישי ואת הלחצים לייבוא הון על רקע מצבו הטוב יחסית של המשק המקומי, כגורמים אשר צפויים לתמוך בהמשך התחזקותו של השקל. להערכת הבנק, הדולר ימשיך להיות מושפע בעיקר ממידת אי הוודאות הכלכלית בעולם וממידת התיאבון לסיכון הנגזרת מכך, כאשר המשך חוסר הוודאות יתמוך בעוצמתו.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully