וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויליגר מודיעה על חשש מרמות היסטמין גבוהות בקופסאות שימורי טונה מתוצרתה; קוראת להחזרת המוצר

בר חיון

14.11.2008 / 10:22

הסימפטומים של ההרעלה שמופיעים תוך שעה מאכילת הדג: סומק, תחושת חום, פריחה, דפיקות לב



חברת המזון ויליגר קוראת להחזרת קופסאות טונה בשל חשש מהרעלת היסטמין. החברה פירסמה הבוקר הודעות בעיתונים ובהן היא מציינת כי היא עוצרת את ייצור קופסאות הטונה. מדובר בקופסאות שימורי נתחי טונה בשמן באריזה של 960 גרם (משקל לאחר סינון 700 גרם) מקוד ייצור 441-17-06-08 אשר יוצרו ביום 17.6.08 ותאריכן האחרון לשיווק הוא יוני 2012.



המודעה פורסמה לאחר דיווח שנתקבל במשרד הבריאות על תופעת אלרגיה בעקבות אכילת הטונה שבקופסאות, ובעקבות ממצאי הבדיקה החריגים של רמות היסטמין במוצר. החברה הודיעה כי היא עוצרת את שיווק המוצר הספציפי וביקשה מהציבור שלא לצרוך את המוצר ולהחזירו למרכזי השיווק. המודעה מספקת גם פרטי התקשרות לקבלת מידע נוסף אולם הנציג שעונה טוען שהחברה סגורה ויש להתקשר שוב בשבוע הבא.



הרעלת היסטמין נגרמת עקב אכילת דגים מזוהמים, בעיקר טונה ומקרל. מרבית המקרים נגרמים לאחר אכילת דג טרי שלא אוחסן בקירור ראוי, אולם ההרעלה עשויה להתרחש גם עקב אכילת דגים משומרים.



הסימפטומים של ההרעלה מופיעים תוך שעה מאכילת הדג והם דומים לתגובה אלרגית: סומק, תחושת חום, פריחה, דפיקות לב. לעיתים יופיעו גם כאבי ראש, טשטוש ראיה, קשיי נשימה וסחרחורת.
ללא טיפול, חולפת ההרעלה לאחר 12 שעות, ואינה משאירה נזק ארוך טווח. בקשישים וחולים במחלות ריאה הביטוי עשוי להיות קשה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully