וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיסלנדים מתעוררים: אלפי אזרחים יפגינו מחר נגד כישלון הממשלה לקבל הלוואה מקרן המטבע

סוכנויות הידיעות

14.11.2008 / 11:18

תושבי איסלנד זועמים בעקבות עליית המחירים, נפילת הקרונה והנסיגה בכלכלה המקומית, לפי סוכנות בלומברג


תושבי איסלנד מתכננים לצאת באלפיהם לרחובות מחר ולהפגין נגד חוסר יכולתה של הממשלה המקומית להשיג הלוואה של 6 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית (IMF) וממלווים נוספים. זאת, בעוד מדינות שנמצאות במצב פחות קריטי כבר זינקו על הצעת הקרן והשיגו הלוואות, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

ההפגנה עשויה לכלול 20 אלף איש – או 6% מאוכלוסיית איסלנד – כך אמר מנכ"ל פדרציית המסחר והשירותים באיסלנד אנדרס מגנוסון לסוכנות הידיעות בלומברג. תושבי איסלנד מלאים כעס על הפוליטיקאים המקומיים בעקבות עליית המחירים, נפילת הקרונה והנסיגה בכלכלה המקומית.

אזרחי איסלנד מלקקים את הפצעים מהקריסה המהירה בעולם

איסלנד, אשר היתה בעלת ההכנסה לנפש החמישית בגובהה בעולם בשנה שעברה, זקוקה לכסף כדי לממן את היבוא ולהחיות את המערכת הבנקאית. הבנק המרכזי של איסלנד צפה כי הכלכלה המקומית תתכווץ ב-8.3% בשנה הבאה, אך אנליסטים אמרו לסוכנות הידיעות בלומברג כי תחזית זו עלולה להיות בגדר אופטימיות אם הממשלה המקומית לא תשיג הלוואה מה-IMF.

ה-IMF עיכבה אישור הלוואה של 2.1 מיליארד דולר עד אשר מלווים נוספים יסכימו לעמוד בהתחייבויותיהם. נורבגיה הסכימה להלוות 635 מיליון דולר, איי פארו הסכימו להלוות 50 מיליון דולר ופולין הסכימה להלוות 200 מיליון דולר. סכום זה עדיין רחוק מ-6 מיליארד דולר שאיסלנד זקוקה לו.

דרישות מצד בריטניה והולנד מעכבות את אישור מתן ההלוואות לאיסלנד. על ממשלת איסלנד לפתור את הנושאים עם בריטניה והולנד לפני שתוכל לקבל את ההלוואה מה-IMF.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully