וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אחרי הראלי: החוזים בוול סטריט מצביעים על ירידות של 1.5% בפתיחת המסחר

שמואל שוסטר

14.11.2008 / 15:27

המשקיעים ממתינים לפרסום שלל נתוני מקרו שצפויים לשפוך אור על כיוון הכלכלה האמריקאית


לאחר זינוק חד במדדי המניות אמש בסיומו של יום תנודתי במיוחד, מצביעים החוזים העתידיים על ירידות של עד 1.5% עם הפתיחה. על רקע שלל נתוני מקרו שליליים שצפויים להתפרסם במהלך יום המסחר, ייתכן שהראלי של אתמול היה אירוע חד פעמי.

אמש ננעל המסחר בעליות שערים חדות. דאו ג'ונס עלה ב-6.7% לרמה של 8,836 נקודות; נאסד"ק טיפס ב-6.5% לרמה של 1,597 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 6.9% לרמה של 911 נקודות.

בזירת המקרו צפוי יום עמוס. לפני פתיחת המסחר יתפרסמו נתוני היבוא והיצוא בארה"ב לחודש אוקטובר. הציפייה היא שאלו יצביעו על ירידה של 4.2% בייבוא למדינה. בנוסף, יפורסמו נתוני המכירות הקמעונאיות שעל פי הערכות יראו המשך של הירידה במכירות. לאחר פתיחת המסחר יפורסמו נתוני מדד בטחון הצרכנים ונתוני המלאים העסקיים בארה"ב.

לאחר שרשם זינוק חד אמש, נחלש הנפט ונסחר בירידה של 13 סנט במחיר של 58.11 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק, בעקבות החששות מפני ירידה בביקוש לנפט ברחבי העולם שנובעת מההאטה הכלכלית.

סיטי קיבל זריקת עידוד ממנכ"ל הבנק ויקראם פנדיט ושלושה בכירים נוספים בחברה, לאחר שאלו רכשו 1.3 מיליון ממניות הבנק אתמול כצעד של אמון בו. הרכישה בוצעה לאחר שמניית סיטי נפלה אל מתחת ל-9 דולר לראשונה זה 12 שנה.

המשבר בשוק המשכנתאות מסרב להיעלם. ענקית המשכנתאות האמריקאית פרדי מאק (סימול FRE) דיווחה על הפסד של למעלה מ-25 מיליארד דולר לרבעון השלישי של 2008. זאת לעומת הפסד של כ-1.2 מיליארד דולר בלבד ברבעון המקביל אשתקד.

חדשות רעות ליצרניות הרכב ג'נרל מוטורס (GM) ופורד. שלוש חברת ביטוח אשראי הסירו את הביטוח מספקיות הציוד והחלפים ליצרניות המכוניות האמריקאית. הביטוח, המכסה את ספקיות הציוד והחלפים מהסיכון לפשיטת רגל של יצרניות המכוניות, הוסר על ידי החברות יולר הרמס, אסטרדיוס ו-Coface, השולטות על כ-80% משוק ביטוח האשראי העולמי. שלוש החברות סירבו להעניק פוליסות ביטוח לספקיות הציוד והחלפים המנהלות עסקים עם GM או עם פורד באשראי.

, יצרנית השבבים ממגדל העמק, תיסחר על רקע קריסה של 30% במחיר המניה אמש, בעקבות פרסום דו"חותיה. החברה דיווחה על גידול קל של 3% בשורת ההכנסות, שהסתכמו ב-58.5 מיליון דולר - בחצי העליון של טווח תחזית המכירות של טאואר. בשורה התחתונה, הקטינה טאואר את ההפסד הנקי ב-40% ל-21 מיליון דולר או 17 סנט למניה בהשוואה להפסד נקי של 35 מיליון דולר או 28 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2007 ו-31.3 מיליון דולר או 21 סנט למניה ברבעון הקודם.

טאואר לא היתה היחידה שספגה אמש ירידות חדות בעקבות פרסום דו"חותיה. , שבשליטת קבוצת אי.די.בי, נפלה ב-30% לאחר שהציגה עוד רבעון קשה ובו הפסד של 23.5 מיליון דולר (לעומת 20 מיליון דולר ברבעון המקביל) המצטבר להפסד של 51.6 מיליון דולר ב-3 הרבעונים הראשונים של 2008 - פי 3 לעומת התקופה המקבילה. בכל 2007 הפסידה אלרון 37 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully