וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבקי כוח בממשל בארה"ב: משרד האוצר ותאגיד ביטוח הפקדונות הציגו תוכניות שונות למניעת עיקולי בתים

נמרוד הלפרן

14.11.2008 / 18:13

יו"ר FDIC, שילה בייר: "המימון לתוכנית שלנו צריך לבוא מחבילת החילוץ שאישר הקונגרס"



תאגיד ביטוח הפקדונות הפדרלי בארה"ב (FDIC) הציג היום את פרטיה של תוכנית חדשה שעשויה לסייע ל-1.5 מיליון משקי בית להימנע מעיקול בתיהם. במסגרת התוכנית, אמור הממשל האמריקאי להוציא עד סוף השנה הבאה 24.4 מיליארד דולר על ביטוח 2.2 מיליון הלוואות לאחר הכנסת שינויים בתנאי ההלוואות.



FDIC מסר כי ערובות הממשל להלוואות צפויות להגדיל את נכונות המלווים להסכים לשינויים בתנאי ההלוואות משום שהממשל יספוג עד מחצית מההפסדים במקרה שלווים שוב לא יצליחו לפרוע את חובותיהם. אפילו במקרה ששליש מהלווים לא יצליחו לפרוע את ההלוואות, עדיין ינצלו מעיקול 1.5 מיליון בתים, ציין FIDC.



יו"ר FDIC, שילה בייר - שעמדה בראש רשימת הנשים המשפיעות ביותר על הכלכלה העולמית שפירסם החודש העיתון "וול סטריט ג'ורנל" - אמרה כי מקור המימון לתוכנית עשוי להיות חבילת החילוץ הפיננסי בסך 700 מיליארד דולר שאושרה בחודש שעבר על ידי הקונגרס.



הצגת התוכנית החדשה היום, אשר נעשתה במפתיע, עשויה לבשר על מאבק כוח בין FDIC לבין ממשל בוש, אשר מעדיף לפעול באמצעות ערוצים אחרים - דוגמת ענקיות המשכנתאות המולאמות פאני מיי ופרדי מאק - כדי לסייע לבעלי בתים שמתקשים לעמוד בתשלומי המשכנתאות.



מוקדם יותר השבוע, הציג משרד האוצר האמריקאי תוכנית חדשה במסגרתה פאני ופרדי יגבירו את צעדיהן למניעת עיקולי בתים. התוכנית נועדה לצמצם את נטל תשלומי המשכנתאות ללווים שלא מצליחים לעמוד בתשלומים החודשיים על בתים שרכשו. פאני ופרדי יתמקדו בלווים המפגרים בתשלומי המשכנתא בלפחות 90 ימים, ואשר היחס בין תשלומי המשכנתאות שלהם לבין הכנסותיהם הוא הגבוה ביותר, מסר משרד האוצר ביום שלישי. החברות יוכלו להוריד את שיעורי הריבית על ההלוואות או לפרוס את התשלומים על פני תקופות ארוכות יותר של עד 40 שנה.



בייר, בניגוד לבכירים אחרים בממשל האמריקאי, תיפקדה בשנים האחרונות בתור קול קורא נדיר שהזהיר את הבנק הפדרלי מההתנהגות שלוחת הרסן של חברות המשכנתאות הפרטיות ומפני סכנת התמוטטות הפיקוח על המגזר הפיננסי. סמכותו של FDIC הורחבה בעקבות המשבר הפיננסי. בין היתר, הוגדלה תקרת הביטוח הפדרלי לפיקדונות של פחות מ-250 אלף דולר. כשם שביקשה להגן על המשקיעים ובעלי הבתים מפני משכנתאות טורפניות, מובילה עתה בייר את המאמץ לסייע לבעלי הבתים להימנע מעיקולים ואובדן בתיהם.



מספר עיקולי הבתים בארה"ב זינק ב-71% ברבעון השלישי של השנה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, לרמתו הגבוהה מעולם, לפי נתוני רילטי-טראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully