וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה השלימו נפילה שבועית של יותר מ-6% על רקע שקיעת כלכלת גוש היורו במיתון

נמרוד הלפרן

14.11.2008 / 19:27

עליות היום בעקבות מגזר הסחורות; הפסדי דנקנר על הנייר מהשקעתו בקרדי סוויס הצטמצמו לפחות מ-80 מ' ד'



בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית, אולם השלימו נפילה שבועית של יותר מ-6% על רקע שקיעת כלכלת אירופה במיתון ראשון זה 15 שנים. מגזרי האנרגיה והכרייה הובילו את העליות היום. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 1.5%; פרנקפורט הוסיפה 1.3%; פאריס עלתה ב-0.7%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-0.8%, אולם נפל בסיכום שבועי ב-6.3%.



מוקדם יותר היום, פורסם כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של 15 מדינות גוש היורו רשם ברבעון השלישי של השנה צמיחה שלילית של 0.2% לעומת הרבעון הקודם - בו גם רשם צמיחה שלילית של 0.2%.



מגזרי האנרגיה והכרייה הובילו את העליות היום בבורסות אירופה בעקבות התאוששות מחירי הנפט והנחושת. BP (סימול BP.L) הבריטית, חברת הנפט השנייה בגודלה באירופה, עלתה ב-3.6%; אנגלו אמריקן (סימול AAL.L), חברת הכרייה הרביעית בגודלה בעולם, הוסיפה 3.5%.



נוקיה (סימול NOK1V.HE) הפינית, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, ירדה ב-3.7% בבורסת הלסינקי לאחר שהעריכה היום כי צפויה האטה חדה מהתחזיות בשוק הטלפונים הסלולרים העולמי ברבעון הרביעי, וכי הנפילה במכירות תימשך בשנת 2009.



נוקיה צופה מכירות כלל עולמיות של 1.24 מיליארד מכשירי טלפון סלולרים השנה לעומת תחזית קודמת למכירות של 1.26 מיליארד מכשירים בשוק הסלולר הגלובלי. החברה הורידה את תחזית המכירות העולמיות לרבעון הרביעי ל-330 מיליון מכשירים.



מניית הבנק השווייצי קרדי סוויס (סימול CSGN.VX) עלתה ב-3.7% למחיר של כ-32.68 פרנק שווייצי. זאת בעקבות דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג כי הבנק מתכנן פיטורים נוספים של עובדים מעבר ל-500 משרות שקוצצו לפני שבועיים. כור תעשיות, שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, רכשה במחצית הראשונה של חודש אוקטובר כ-3% ממניות קרדי סוויס במחיר של 35 פרנק למניה, בעלות של כ-1.2 מיליארד פרנק שווייצי, כך שדנקנר מופסד ביותר מ-6.5%, המשקפים הפסד על הנייר של כמעט 80 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully