וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת המדיה קאנווסט שבשליטת משפחת אספר עבר להפסד רבעוני של 810 מיליון דולר

רויטרס

14.11.2008 / 20:30

המנכ"ל לני אספר: "צריך להכיר במציאות החדשה בשוק המדיה"; המניה נופלת ב-13% בטורונטו



קאנווסט (סימול CGS.TO), חברת המדיה הגדולה בקנדה הנמצאת בשליטת משפחת אספר, דיווחה היום על הפסד רבעוני של מיליארד דולר קנדי (810 מיליון דולר) בעקבות מחיקות מוניטין ומחיקות הקשורות לרישיונות שידור של עסקי הטלוויזיה של החברה בקנדה. מניית קאנווסט נופלת ב-13% בבורסת טורונטו.



החברה רשמה הפסד של 1.02 מיליארד דולר קנדי או 5.73 דולרים למניה ברבעון הכספים שהסתיים בסוף אוגוסט לעומת רווח של 197.5 מיליון דולר קנדי או 1.11 דולר למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הכנסות החברה צמחו ב-7% לעומת הרבעון המקביל, ל-726 דולר קנדי (588 מיליון דולר), הודות לרכישת חברת הטלוויזיה אליאנס אטלנטיס בשנה שעברה.



החברה מסרה כי רשמה מחיקה של מיליארד דולר קנדי בגין הידרדרות בתחזיות הרווח לטווח הקצר של עסקי הטלוויזיה של החברה, בין השאר, עקב ההאטה בשוק הפרסום הקנדי. מנכ"ל החברה, לאונרד אספר, אמר כי מדובר במחיקה דומה לזו שרשמו חברות מדיה אחרות בתקופה להרעה בתנאי השוק. "היינו עדים למחיקות מסוג זה אצל חברות מדיה גדולות אחרות ברחבי צפון אמריקה", ציין אספר. "ככל שנקדים להכיר במציאות החדשה, כל נוכל להקדים ולמקד מחדש את עסקינו, ולהמשיך הלאה".



קאנווסט הודיעה שלשום על כוונתה לפטר 560 עובדים או כ-5% מכוח העבודה בניסיון לצמצם את הוצאות תחנות הטלוויזיה והעיתונים של החברה בעקבות ההאטה בשוק הפרסום.



משפחת אספר ניהלה בשנים האחרונות מאבק משפטי נגד חברת מרקעי תקשורת של אלי עזור בעקבות מחלוקת שהתעוררה בעקבות רכישת העיתון "ג'רוזלם פוסט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully