וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ממיתון עולמי הפיל את מחיר הנפט שבוע שני ברציפות; נסגר ב-57 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

14.11.2008 / 22:46

מחיר הזהב רשם הזינוק היומי החד זה 8 שבועות ונסגר ברמה של 742 דולר לאונקייה



מחיר הנפט הגולמי השלים ירידה שבועית שנייה ברציפות על רקע חששות כי האטה בצמיחה הכלכלית העולמית תגרור ירידה בביקוש לאנרגיה. מחירי המתכות זינקו היום, ומחיר הזהב רשם את הקפיצה היומית החדה ביותר זה שמונה שבועות.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 57.04 דולר לחבית, ירידה של 2.1% או 1.2 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי, רשמו החוזים ירידה של 6.6% על רקע חששות כי ההאטה הכלכלית העולמית תגרור ירידה בביקוש לאנרגיה. מחיר הנפט נפל אתמול לרמה של 54.67 דולר לחבית - רמתו הנמוכה ביותר מאז ה-30 בינואר - והוא נמוך כעת ב-61% משיא של 147.27 דולר לחבית שרשם בחודש יולי.



מחיר הזהב רשם את הזינוק היומי החד ביותר זה שמונה שבועות על רקע הערכות כי בנקים מרכזיים ברחבי העולם ינקטו בצעדים נוספים להקלת המחנק בשוקי האשראי, ויתרמו בכך להתגברות האינפלציה. כתוצאה מכך, צפוי לגדול הביקוש לזהב מצד המשקיעים כגידור נגד אינפלציה.



החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו בניו יורק במחיר של 742.5 דולר לאונקייה, זינוק של 5.3% או 37.5 דולרים - הזינוק היומי החד ביותר מאז 18 בספטמבר. בסיכום שבועי, עלה מחירם ב-1.1% לאחר שנתוני מקרו כלכליים שליליים ונפילות בבורסות בארה"ב הגבירו את הביקוש למתכת היקרה, אשר נחשבת למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר. מחיר הזהב נמוך כעת ב-28% משיא של 1,033.9 דולר לאונקייה שרשם בחודש מארס.



עוד בשוק המתכות: החוזים על הכסף למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 9.49 דולר לאונקייה, קפיצה של 7.8%. עם זאת, בסיכום שבועי נפל מחיר הכסף ב-4.7%. החוזים על הנחושת למסירה במארס נסגרו במחיר של 1.715 דולר לליברה, עלייה של 5.2%. בסיכום שבועי עלה מחיר הנחושת ב-0.8%, אולם הוא עודנו נמוך ב-60% משיא שרשם בחודש מאי.



יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, אמר היום כי בנקים מרכזיים ברחבי העולם נכונים לנקוט בצעדים נוספים ככל שיידרשו כדי להקל על המחנק בשוקי האשראי ולתמוך בצמיחה הכלכלית. "המשך התנודתיות בשווקים ונתונים כלכליים שפורסמו באחרונה מאשרים כי עדיין עומדים בפנינו אתגרים", הדגיש ברננקי. "בשל כך, קובעי המדיניות בעולם נמצאים בקשר הדוק, עוקבים מקרוב אחרי ההתפתחויות ונכונים לנקוט בצעדים נוספים במקרה שהתנאים יחייבו זאת".



ברננקי ציין כי צעדים שבהם נקטו בנקים מרכזיים להקלת מחנק הנזילות והבטחת הזמינות של אשראי דולרי ברחבי העולם הביאו לשיפור בתפקוד שוק האשראי, אם כי מדובר בשיפור ראשוני בלבד. "השווקים הפיננסים עדיין נתונים תחת לחץ חמור", הוסיף.



במהלך גלובלי מתואם ראשון מסוגו של הורדת ריבית, בנקים מרכזיים של ארה"ב, גוש היורו, בריטניה, שווייץ, קנדה ושוודיה הורידו ב-8 באוקטובר את הריבית ב-0.5%. ברננקי אמר היום כי המהלך המשותף נבע מהקלה בלחצים האינפלציוניים וסימנים גוברים להאטה בצמיחה הכלכלית בכל המדינות. "מהלך הורדת הריבית המתואם נועד לשדר לציבור ולשווקים מסר חזק לגבי מידת נחישותנו לפעול יחדיו כדי להתמודד עם האתגרים הכלכליים הגלובליים".



המכירות הקמעונאיות בארה"ב נפלו באוקטובר ב-2.8% - הנפילה החדה ביותר מאז החל המשרד לפרסם נתון זה בשנת 1992, וירידה חודשית רביעית ברציפות. כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי.



עוד בחזית המקרו היום בארה"ב: מדד בטחון הצרכנים נותר בנובמבר קרוב לשפל של 28 שנים. מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וחברת המידע הפיננסי הרויטרס עלה במפתיע בתחילת נובמבר לרמה של 57.9 לעומת 57.6 באוקטובר. כלכלנים צפו ירידה של המדד לרמה של 56.5. בחודש יוני נפל המדד לרמה של 56.4 - רמתו הנמוכה ביותר מאז שנת 1980. בשנה שעברה היה המדד בממוצע ברמה של 85.6.



חזית המקרו סיפקה היום חדשות עגומות גם מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של 15 מדינות גוש היורו רשם ברבעון השלישי של השנה צמיחה שלילית של 0.2% לעומת הרבעון הקודם - בו גם רשם צמיחה שלילית של 0.2%.



ראשי ארגון אופ"ק, האחראי על 40% מתפוקת הנפט העולמית, יתכנסו בקהיר ב-29 בנובמבר כדי לדון בקיצוץ נוסף של תפוקת המדינות החברות בו. כך אמר אתמול נשיא אופ"ק. בפגישתו הקודמת של הארגון בחודש שעבר, החליט אופ"ק על קיצוץ תפוקת הנפט ב-1.5 מיליון חביות ליום.



משרד האנרגיה האמריקאי דיווח אתמול כי מלאי הנפט הגולמי בארה"ב נותר ללא שינוי זה השבוע השני ברציפות, ברמה של 311.9 מיליון חביות. מכון הנפט האמריקאי (API) דיווח על גידול של 900 אלף חביות במלאי הגולמי בשבוע שעבר, לרמה של 310.3 מיליון חביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully