וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים נעמדים בתור: לפחות 110 בנקים בארה"ב הגישו בקשות לסיוע במסגרת תוכנית החירום הכלכלית

סוכנויות הידיעות

15.11.2008 / 12:08

110 בנקים בארה"ב ביקשו או קיבלו סיוע ממשלתי בסך 170 מיליארד דולר במסגרת תוכנית החירום, לפני אתמול



לפחות 110 בנקים ביקשו סיוע בסך יותר מ-170 מיליארד דולר ממשרד האוצר האמריקאי, במסגרת תוכנית החירום הכלכלית שאישר הקונגרס, ורבים נוספים ככל הנראה הגישו בקשות לסיוע לפני המועד האחרון שקבע המשרד להגשת בקשות ביום שישי - כך דיווחה סוכנות הידיעות איי.פי.



הסיוע, לפי הדיווח, יוענק לבנקים מתוך 250 מיליארד דולר שהקצה משרד האוצר לרכישת מניות בנקים במסגרת תוכנית החירום בסך 700 מיליארד דולר שאישר הקונגרס בחודש שבעבר.



בית ההשקעות קיף, ברויט אנד וודס מעריך כי 62 בנקים בארה"ב עבר קיבלו אישור מלא או חלקי לבקשות סיוע בסך 173 מיליארד דולר מתוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (TARP), בהם 9 הבנקים הגדולים בארה"ב שקיבלו הזרמת הון ממשלתית בסך 125 מיליארד דולר בחודש שעבר. ענקית הביטוח AIG צפויה גם היא לקבל סיוע בסך 40 מיליארד דולר מתוכנית החירום, אולם לפי איי.פי כסף זה לא יגיע מ-250 מיליארד הדולר שהוקצו לסיוע לבנקים.



48 בנקים נוספים הגישו בקשות לסיוע בסך 6.5 מיליארד דולר, לפי קיף, ברויט אנד וודס. בנקים נוספים, שחיכו עד הימים האחרונים בשל ההתלבטות האם להשתתף בתוכנית, ככל הנראה הגישו בקשות סיוע ביום שישי. הבנקים הפרטיים קיבלו ארכה להגשת בקשותיהם, בניגוד לבנקים הציבוריים שאולצו להגיש את בקשותיהם עד יום שישי.



ההערכות אינן כוללות את ארבע חברות הביטוח, המבקשות כיום אישור רגולטורי להשתתף בתוכנית החירום. אחת מהחברות, הרטפורד פייננשל סרוויסס, מסרה כי הגישה בקשה לסיוע של בין 1.1 מיליארד דולר ל-3.4 מיליארד דולר, אותו היא צפויה לקבל אם רכישת הבנק פדרל טראסט בנק שביצעה החודש תאושר על ידי הרגולטורים. עד כה, AIG היא החברה הלא-בנקאית היחידה שקיבלה סיוע במסגרת התוכנית.



ההערכות גם לא כוללות את ענקית כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס, שהודיעה ביום שני כי היא הפכה לחברת אחזקות בנקאית וביקשה סיוע ממשלתי בסך 3.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully