וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לאחר שנפתח לתנועה: המשטרה סגרה קטע מכביש 431 בעקבות ליקויי שילוט

אבי בר-אלי

15.11.2008 / 16:06

שלטים סותרים ומוטעים כמעט שהביאו לתאונות דרכים לאורך הכביש החדש


חלמאות נוספת בענף התחבורה: פחות מ-48 שעות לאחר שנחנך הקטע המערבי של כביש הרוחב 431 בין נתיבי איילון למחלף גן הוורדים בראשון-לציון - סגר אגף התנועה של משטרת ישראל את אחת היציאות מן הכביש. זאת, לאחר שהתברר כי במקום הוצב שילוט סותר, אשר סיכן באופן ממשי את הנוסעים בכביש המהיר.

לדברי כמה מן הנוסעים בכביש, הכווין השילוט את הנהגים לבחור בכיוון נסיעה מסוים, אך לאחר מאות מטרים, הורו השלטים על כיווני נסיעה הפוכים. עוד נטען, כי תוכן השילוט היה חסר - וכך מצאו עצמם נהגים בנסיעה ליעדים שגויים.

כתוצאה מן הבלבול הרב, נצפו עשרות רכבים עוצרים בשולי הכביש, מנסים לחזור לאחור לנקודות הפנייה - או שמבצעים סטיות חדות מן הנתיב תוך כדי נסיעה. לדברי נוסע אחר בכביש, חסר השילוט גם אזהרה מפני עקומות חדות - כך שבכמה מן הפניות אירעו תאונות דרכים משום נסיעה במהירות אשר אינה תואמת את תנאי הדרך. ביום שישי הציבה המשטרה לאורך הכביש אמצעי אכיפת מהירות.

למרות שתלונות הנוסעים הגיעו אל הגורמים המעורבים בסלילת הכביש כבר ביום פתיחתו - נקטו אלה בצעדים אופרטיוויים רק יומיים לאחר-מכן. במע"צ אישרו אתמול כי בתצפיות שנערכו בכביש אמנם אותרו שלושה מוקדים הנדרשים ב"שיפור". מחר אמורים לדון נציגי המשטרה, החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) וזכיינית הפרויקט, חברת דניה סיבוס - בפתרונות אפשריים לתיקון השילוט.

מחברת נתיבי היובל (מבצעת הפרויקט) נמסר בתגובה: "בתחום השילוט והבטיחות, החברה פועלת בהתאם לאישורי המדינה, המשטרה וגורמי מקצוע בתחום התנועה. לאור בחינה של מומחי החברה בימים האחרונים, מאז פתיחתו של הכביש לתנועה, החברה פועלת לאישור הגופים הממונים להוספת שילוט מקדים".
ממע"צ נמסר בתגובה כי "מערך השילוט והכוונת הנהגים בכביש נבנה על פי כללי הבטיחות. מחשבה רבה הוקדשה לכל שילוט בכביש וגם לכל מקום שבו אין שילוט. זאת, בכדי למנוע מציבור הנהגים עומס במידע, או מחסור בשילוט המתאים. כל פתיחת כביש טומנת בחובה שינויים בהרגלי תנועה ובהרגלי חיים של משתמשי הדרך. מסיבה זו, דאגו מהנדסי התנועה של החברה הלאומית לדרכים בשיתוף עם מהנדסי חברת נתיבי היובל, לביצוע תצפיות רצופות ממועד פתיחת הכביש, בימים רביעי וחמישי. המעקב אחר תגובות הנהגים, הנו חלק מנוהל פתיחת כביש, בידיעה שמערך השילוט והניתוב עשוי להשתנות בהתאם. בנוסף, בוצעו ראיונות עם נהגים מזדמנים בכביש, על מנת לקבל מידע באופן בלתי אמצעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully