וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע הבינלאומית תלווה 7.6 מיליארד דולר לפקיסטן כדי למנוע מהמדינה להגיע לחדלות פירעון

סוכנויות הידיעות

15.11.2008 / 16:22

פקיסטן זקוקה לסיוע בהול בסך 4 מיליארד דולר כדי להימנע מחדלות פירעון על האג"ח הממשלתיות שהנפיקה



פקיסטן תקבל הלוואת חירום בסך 7.6 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית (IMF), שתסייע למדינה להימנע מהגעה לחדלות פירעון על אג"ח ממשלתיות שהנפיקה - כך אמר יועצו הכלכלי הבכיר של ראש ממשלת פקיסטן, שאוקת טארין.



במסיבת עיתונאים, שהועברה בשידור ישיר בטלוויזיה, אמר טארין כי ה-IMF תלווה לפקיסטן את הכסף במשך 23 חודשים, בריבית של 3.5%-4.5%. ההלוואה, מסר טארין, "תשמש כי לאזן בין הצורך לעמוד בחובותינו לבין שיקום יתרות המט"ח של פקיסטן". פקיסטן זקוקה ל-4 מיליארד דולר, שיועברו אליה באופן מיידי, כדי להימנע מחדלות פירעון על האג"ח שלה, ושאר הסכום יועבר לה במהלך 2009.



פקיסטן נאלצה לבקש סיוע חירום מה-IMF לאחר שיתרות המט"ח של המדינה הצטמקו ב-75% בשנה האחרונה ל-3.5 מיליארד דולר, נכון לשבוע שעבר, בעקבות המשבר הכלכלי העולמי שהוביל לנפילה חדה בשוק המניות המקומי ובערך הרופי ולאחר שבעלות בריתה של פקיסטן סירבו להעניק לה סיוע. יתרות המט"ח הנוכחיות של פקיסטן שוות ערך לפעילות היבוא של המדינה בחודש. בורסת פקיסטן נפלה ב-35% מאז תחילת השנה.



הבנק המרכזי של פקיסטן העלה השבוע את הריבית ב-2% - העלאת הריבית החדה ביותר מזה עשור - לרמה של 15%, לאחר שהאינפלציה המשתוללת בפקיסטן הגיעה ל-25% - רמתה הגבוהה ביותר מזה 30 שנה - בחודש אוקטובר. במסיבת העיתונאים, אמר טארין כי ה-IMF לא הציב תנאים בפני פקיסטן בתמורה להלוואה, אך ייעץ לה להמשיך להעלות את הריבית כדי להתמודד עם ההאצה באינפלציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully