וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל חוזרת למעו"ף: הוראת שעה חדשה של הבורסה תזניק את חברת הביטוח ממדד היתר לת"א 25

אתי אפללו

15.11.2008 / 17:29

הוראת השעה החדשה - היקף החזקות הציבור לשם היכללות בת"א 25 ות"א 100 הופחת משיעור של 25% ל-20%



עדכון המדדים בסוף השנה יתרחש נוכח הוראת השעה שהוציאה הבורסה בסוף השבוע שעבר, על פיה היקף החזקות הציבור לשם היכללות במדדים ת"א 25 ו- ת"א 100 הופחת משיעור של 25% לשיעור של 20%.



חברה שהוראת השעה הזאת עלולה להיות משמעותית עבורה היא חברת הביטוח מגדל, שנמצאת בבעלות חברת הביטוח האיטלקית ג'נרלי. מגדל, שנסחרת לפי שווי שוק של 3.2 מיליארד שקל, נסחרת כיום במדד היתר 120. לפני כשנתיים נפלטה ממדד המעו"ף, לאחר שאחזקות בעלי העניין בה (ג'נרלי ובנק לאומי) עמדו על כ-20%. לפני שנה יצאה מגדל גם ממדד ת"א 100 מאותה סיבה. גם ג'נרלי וגם לאומי, שסברו כי השווי בו נסחרת החברה לא משקף את שוויה האמיתי, לא הקטינו את אחזקותיהם על מנת להשאירה במדדים המובילים.



הפחתת דרישות הבורסה עקב הוראת השעה, מקרב את מגדל בחזרה למעו"ף בעדכון המדדים הקרוב. זאת משום שאחזקות בעלי העניין בחברה עומדות כיום על שיעור של 79.36%, כלומר - החזקות הציבור עומדות על מעט יותר מ-20%. מגדל מנוהלת על ידי יונל כהן ועוסקת בעיקר בביטוח חיים.



בדומה למניות כל מגזר הביטוח סובלת מניית מגדל מתחילת השנה מירידות, אולם, ביחס לחברות אחרות בענף הביטוח, ירידות אלו מתונות. מתחילת השנה איבדה המניה כ-42%. לאחר הודעת הבורסה ביום ה האחרון זינקה מנית מגדל וסיימה את יום המסחר בעלייה של 8.7%, לעומת ירידות חדות שרשמו מדדי הבורסה באותו היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully