וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: הושגה התקדמות בשיחות ה-G20; אנליסטים: תוצאות הפסגה הבינלאומית לבלימת המשבר יהיו מוגבלות

סוכנויות הידיעות

15.11.2008 / 17:53

התנגדות בארה"ב להצעת מנהיגים אירופיים להציב את 30 הבנקים הגדולים בעולם תחת פיקוח בינלואמי הדוק



מנהיגי מדינות ה-G20 התכנסו גם היום בוואשינגטון כדי לדון בדרכים לבלום את ההידרדרות הכלכלית העולמית. הם עשויים להגיע להסכמה על שורה של צעדים מוניטריים ופיסקליים לבלימת משבר האשראי העולמי. נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בירך היום על התקדמות במגעים ואמר כי מנהיגי המדינות קרובות להסכם.



"אני מרוצה מכך שאנו דרוכים לוודא שמשבר כזה לא יקרה שוב. כמובן שהמשבר הנוכחי טרם הסתיים. הושגה התקדמות, אך עדיין יש המון עבודה לפנינו", אמר בוש. קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה לעיתונאים כי המנהיגים מקווים להגיע להסכמה על 50 צעדים לבלימת המשבר והחייאת הכלכלה העולמית, שייושמו לפני סוף מארס.



"הפרט החשוב הוא שכל השחקנים בשוק, כל המוצרים הפיננסיים וכל השווקים יפוקחו באופן הדוק", אמרה מרקל. בכירים דיפלומטיים אמרו כי התוכנית עליה יכריזו המנהיגים נועדה להפוך את המערכת הפיננסית העולמית לשקופה יותר, הן עבור המשקיעים והן עבור הרגולטורים, במיוחד באופן שבו חברות מעריכות את שווי נכסיהן.



למרות שההסכם המסתמן צפוי להגביר את הרגולציה על השווקים, אנליסטים ובכירים דיפלומטיים מסרו כי מהפסגה לא תצא רפורמה רחבת היקף של המערכת הפיננסית העולמית, כפי שקיוו מספר מנהיגים אירופיים. ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, אמר כי "מדובר בשיחות קשות".



בראון הוא אחד מהתומכים הבולטים בשיתוף פעולה בין המדינות השונות בנוגע לצעדי חירום להחייאת הכלכלה הגלובלית. הממשל האמריקאי הנוכחי, לעומת זאת, מתנגד לחבילת תמריצים שנייה להבראת הכלכלה ולסיוע לתעשיית הרכב האמריקאית - שני צעדים בהם הביע הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, תמיכה בשבועיים האחרונים.



סוכנות הידיעות בלומברג ציטטה גורמים בכירים בצרפת, שמסרו כי מנהיגי ה-G20 יכריזו בסיום הפסגה על תמיכה בצעדים שכבר ננקטו לטיפול במשבר ויציעו דרכים לחזק את מעמדה של קרן המטבע הבינלאומית. המנהיגים צפויים להביע תמיכה בהידוק הרגולציה על שוקי ההון ולהודיע על פסגה נוספת שתיערך לפני סוף אפריל, לאחר שאובמה ייכנס לתפקידו.



הצהרת המנהיגים צפויה להסתיר את המחלוקות הקיימות בין ממשלות ארה"ב ואירופה בנוגע לנושאים הקשורים לעתידה של המערכת הפיננסית הבינלאומית. מדינות האיחוד האירופי ובריטניה מעוניינות, למשל, להציב את 30 הבנקים הגדולים בעולם תחת פיקוח בינלאומי שיורכב משורה של רגולטורים. ממשל בוש, לעומת זאת, מתנגד לפיקוח בינלאומי על הבנקים האמריקאים, ומספר מדינות במזרח אירופה מתנגדות לרגולציה בינלאומית על הבנקים גם הן.



"קשה לדמיין את ראשי המדינות מתאספים כדי לטפל במשבר הפיננסי החמור ביותר מאז השפל הגדול ומכריזים רק על צעדים מינוריים. מנהיגי ה-G20 ירצו ליצור רושם של מהלכים משותפים ורחבי היקף, שנועדו להילחם במשבר", אמר טוני קרצ'נזי, אסטרטג האג"ח הראשי של חברת מילר טבק, לבלומברג.



בוש אמר אתמול במסגרת הפסגה כי "אנחנו מתכנסים כאן משום שאנחנו חולקים את החשש בנוגע להשפעתו של המשבר הפיננסי העולמי על אזרחי מדינותינו. מיליארדי אנשים העובדים קשה כדי להתפרנס סומכים עלינו לחזק את המערכות הפיננסיות שלנו לטווח הארוך".



בוש הוסיף כי משתתפי הפסגה ידונו בגורמים שיצרו את משבר האשראי וברפורמות רגולטוריות שימנעו משברים דומים, אך אנליסטים מעריכים כי תוצאות הוועידה יהיו מוגבלות בשל המחלוקות הקיימות וחילופי השלטון הקרובים בבית הלבן, שייערכו בחודש ינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully