וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מדד אוקטובר: פישר צפוי להוריד הריבית

מוטי בסוק

15.11.2008 / 18:56

ציפיות להפחתה של 0.25%. בסוף השבוע רמז נגיד הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, על הורדה מתואמת נוספת של הריבית בעולם

בעקבות עליית מדד המחירים לצרכן באוטובר ב-0.1% (וב-4.5% מתחילת השנה) העריכו בבנק ישראל כי הנגיד, סטנלי פישר, יוריד את הריבית ב 0.25% ביום שני בשבוע הבא ל-2.75%. זאת, בהמשך להורדה של 0.5% ביום שלישי האחרון, ל-3%. בכך תסתכם הורדת הריבית באוקטובר ובנובמבר ב-1.5%. ההערכה כי פישר יוריד את הריבית התחזקה בעקבות דבריו בסוף השבוע של נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי, בהם רמז לאפשרות של הורדת ריבית עולמית נוספת.

בתגובה למדד אוקטובר אמר אורי יהודאי, יו"ר ועדת הכלכלה בהתאחדות התעשיינים, כי על הנגיד להמשיך בהורדות הריבית ועל הממשלה לצאת עם תוכנית כלכלית, כדי להחזיר את הביטחון לשווקים ולמנוע גלישה למיתון.

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, טען כי העלייה המתונה של המדד מצביעה על בלימת האינפלציה במשק, בשל החששות ממיתון. לדבריו, בלימת הלחצים האינפלציוניים תאפשר לנגיד לבצע הפחתת ריבית נוספת.

יהודה טלמון, נשיא להב (ארגוני העצמאים), אמר כי "האינפלציה אינה האויב העיקרי של כלכלת ישראל, שכן המשק נכנס יותר ויותר למצב של דפלציה. האויב המסוכן הוא המיתון". לדבריו, יש להמשיך בהורדות ריביות משמעותיות כדי להיאבק בהאטה ולהגדיל את האשראי במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully