וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לוחץ על הקונגרס: קורא לאישורה המיידי של חבילת תמריצים נוספת להחייאת הצמיחה הכלכלית

אשר שכטר

15.11.2008 / 19:22

אובמה: המשבר הנוכחי הוא האתגר הכלכלי הגדול ביותר של דורנו



הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, דחק היום בקונגרס האמריקאי להעביר במהרה חבילת תמריצים שנייה לעידוד הצמיחה הכלכלית, ואמר כי העברת התוכנית תהיה הצעד הראשון שיבצע עם היכנסו לתפקיד. "אם הקונגרס לא יאשר תוכנית מיידית שתעניק לכלכלה את זריקת המרץ לה היא זקוקה, אעשה זאת ברגע שאתמנה לנשיא", אמר אובמה בנאום רדיו שהועלה גם לאתר שיתוף הקבצים יו-טיוב. בנאומו, שיבח אובמה גם את הנשיא היוצא ג'ורג' בוש על הסכמתו לארח את פסגת מנהיגי ה-G20 בוואשינגטון, אשר התכנסה ביומיים האחרונה במטרה למצוא דרכים לבלימת המשבר הפיננסי העולמי.



"אני שמח שהנשיא בוש יזם את התהליך הזה, משום שהמשבר הכלכלי הגלובלי דורש מהלך עולמי משולב. עם זאת, בשעה שאנו פועלים בשיתוף עם מדינות אחרות עלינו גם לפעול באופן מיידי כאן בבית כדי לטפל במשבר הכלכלי של אמריקה", אמר אובמה, שהוסיף כי על הקונגרס "להעביר לפחות סיוע ראשוני שייצור משרות, יפחית את הלחץ על המשפחות ויסייע לכלכלה לצמוח שוב".



אובמה ציין כי הוא "בטוח יותר מאי פעם" בכך שארה"ב תצליח למצוא דרך להתאושש מהמשבר, אך הוסיף כי "אל תטעו. מדובר באתגר הכלכלי הגדול ביותר של דורנו. הדרך תהיה ארוכה והעבודה שלפנינו קשה. אני יודע שנצליח לנווט את עצמנו מחוץ למשבר משום שכאן באמריקה אנחנו תמיד מתעלים על עצמנו, לא משנה כמה קשות הנסיבות".



"איבדנו משרות במשך 10 חודשים רצופים. קרוב ל-1.2 מיליון משרות אבדו השנה, רבות מהן בתעשיית הרכב שלנו המצויה בקשיים. מיליונים מאזרחינו שוכבים ערים במיטה מידי לילה ותוהים כיצד הם הולכים לשלם את חשבונותיהם, להישאר בבתיהם ולחסוך לקראת גיל הפרישה", אמר אובמה. לאחר שנבחר לנשיאות, אמר אובמה כי יתמוך בתוכנית לחילוץ יצרניות הרכב והוסיף כי הצלת מגזר הרכב חיונית לכלכלתה של ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully