וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תגוונו את מקורות האשראי

טלי חרותי-סובר

16.11.2008 / 6:52



>> חברת המימון החוץ-בנקאי "אמפא קפיטל" ערה מאוד להשלכות המשבר על עסקים קטנים ובינוניים (4-40 מיליון שקל) המהווים 90% מלקוחותיה. "כבר כיום אנו רואים ביטולי עסקות, בעיקר בתחום הליסינג של הציוד" אומר המנכ"ל, יצחק שיזגל (פצ'קה), "ברגע שפרויקטים נעצרים ואין עבודה, נעצרות גם הזמנות ציוד עתידיות".

נוסף על תחום הציוד והרכב עוסקת אמפא גם במימון אשראי. בתחום זה, כך שיזגל, ניכרת עלייה בדרישה להון חוזר לעסקות בצורת מימון רכש (החברה משלמת מראש עבור הרכישות העתידיות) ושירותי פקטורינג (החברה מעבירה כסף מזומן עבור חשבוניות שיגבו בעתיד) לעסקות שהיקפן עולה על 50 אלף דולר.



עלייה בשימוש ניכרת גם בכרטיס האשראי אמפא ביזנס קארד (הנסלק דרך לאומי קארד), שמאפשר הלוואה של 150 אלף שקל למימוש מיידי. דווקא בתחום הליסינג לרכב לא רואים באמפא קפיטל תזוזות משמעותיות "אנחנו לא עוסקים בציים גדולים, ופיטורים המוניים בחברות היי-טק לא משפיעים עלינו", אומר שיזגל. "תחום הליסינג אצלנו מתרכז בחברות משפחתיות קטנות, שניים-שלושה כלי רכב, זה תחום שלא נפגע עדיין".



כמו כל הגורמים הפועלים בתחום האשראי החוץ בנקאי, גם באמפא מציעים להיות ערוכים לשנה הקשה הממשמשת ובאה. "גוונו את מקורות האשראי", מציע שיזגל, "אל תחכו. גשו למנהל הבנק, ודאו שבימי סגריר הוא יעמוד לצדכם. תעשו ליס בק על ציוד קיים - כלומר, השיבו הלוואה יקרה בבנק תמורת הלוואה זולה יותר ממקורות אחרים - במקביל פנו למקורות מימון חוץ בנקאיים והתחילו תהליכי בדיקה. האשראי לא ניתן מיידית ויש לחכות פרק זמן עד שאושרתם.



"אם נהפכתם ללקוח, בדקו איזה שירותים תוכלו לקבל גם בלי לנצל באופן מיידי. אם אתם לוקחים כרטיס אשראי חוץ-בנקאי ולא משתמשים בו - תשלמו עשרה שקלים לשנה, אבל תדעו שיש לכם 150 אלף שקל נוספים לאובליגו. אחת הבעיות הגדולות של עסקים קטנים ובינוניים היא הפגיעה בשמם הטוב - כל צ'ק חוזר, כל תשלום שלא נפרע, מופיע מיד במערכות הבקרה, והמוניטין נפגע לשנים. אל תיתנו לזה לקרות".



כדאי לדעת: עסקים בהקמה לא יקבלו מימון אשראי באמפא קפיטל אלא עסקים קיימים, בעלי רקורד של שנתיים-שלוש בשוק, ללא היסטוריה בעייתית בתחום התשלומים. בתחום הציוד התנאי גמיש מעט יותר מכיוון שהציוד משמש כבטוחה. רוב הלקוחות הם מתחום התעשייה, החקלאות והתשתיות. כמעט לא ממנים את תחום המזון, אבל מממנים את תחום האופנה. בדיקת לקוח חדש אורכת כשבוע.



תנאי ההחזר ההלוואה: 150 אלף שקל על גבי כרטיס אשראי: ריבית פריים + 5%-6%. ההלוואה מוחזרת בתוספת של שישית מן הסכום המנוצל בכל חודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully