וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פשרה בנתב"ג: האגרות יתייקרו בשיעור נמוך מדרישת רש"ת

מאת זוהר בלומנקרנץ

16.11.2008 / 6:52

על פי ההצעה, מהנוסעים ייגבה תשלום גבוה - ואילו מחברות התעופה הזרות ייגבה תשלום נמוך יותר



>> אגרות הנוסעים ושדות התעופה יתייקרו בשיעור נמוך יותר מכפי שדרשה רשות שדות התעופה (רש"ת) - כך מציע מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, הפועל עם משרדי האוצר, התיירות ורשות שדות התעופה (רש"ת) להגיע להסכמה בעניין עם חברי ועדת הכלכלה של הכנסת. על פי ההצעה, התשלום על אגרת הנוסעים יגדל ואילו שיעור תשלומי האגרות של חברות התעופה הזרות יופחת.

רש"ת מבקשת כי האגרות שהיא מטילה על נוסעים ושל האגרות על חברות התעופה בשיעור של עשרות אחוזים. רש"ת מעוניינת להעלות אגרת נוסע בטרמינל 3, למשל, מ-13 דולר כיום ל-21.7 דולר - ייקור של 66.9%; אגרת נוסע בשדות תעופה אילת ועובדה מ-7.7 דולר ל-11.6 דולר - עלייה של 53%; ואגרת נחיתה לחברות תעופה מ-3,250 שקל ל-7,130 שקל - ייקור של 119.4%.



על פי דו"ח מרכז המחקר והמידע של הכנסת מה-3 לנובמבר, שהוגש לוועדת הכלכלה של הכנסת, "יש לייקר את האגרות בשיעור מתון מזה שדורשת רש"ת". הדו"ח קובע גם כי "עידוד התיירות לישראל הוא אינטרס ציבורי חשוב . העלאת האגרות בשיעור יתר עשויה להביא להקטנת כושר התחרות של ישראל לעומת אתרי תיירות אחרים באזור. אגרות המטוסים ביוון, למשל, נמוכות ביחס לאגרות מטוסים כפי שמוצע בנתב"ג".



מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, אמר בתגובה: "יש הצדקה לייקר את אגרות השרותים בנתב"ג. הוויכוח מתמקד בשאלה כיצד". מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר בתגובה: "רש"ת מחוייבת להשקיע בשנים הקרובות 3.7 מיליארד שקל בפיתוח התשתיות ושדרוג הבטיחות. ההצעות המוגשות לוועדת הכלכלה הן הצעות של ממשלת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully