וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: שלושה בתי חולים של שירותי בריאות כללית קיבלו תקן מארגון בינלאומי חיצוני

מאת רוני לינדר-גנץ

16.11.2008 / 6:52

סורוקה, העמק ומאיר קיבלו את ההסמכה; הכללית תרחיב המהלך לכלל בתי החולים שלה



בלעדי TheMarker

>> לראשונה בישראל מקבלים בתי חולים תקן הסמכה מגוף מקצועי חיצוני: שירותי בריאות כללית החליטה להעמיד את בתי החולים שלה לבחינה והסמכה מטעם הארגון הבינלאומי הגדול בעולם להסמכת בתי חולים JCI. שלושה בתי חולים של הכללית, סורוקה, העמק ומאיר, סיימו בשבוע שעבר את תהליך הבדיקה וההסמכה, וקיבלו אות "מוסמך איכות ובטיחות" המאשר כי כל הפעילות הרפואית במוסד נעשית באופן בטוח ועומדת בשורת קריטריונים לאיכות. בימים אלה מתחילים בתהליך שלושה בתי חולים נוספים של הקופה: בילינסון, כרמל וקפלן.



לדברי ד"ר אהוד דודסון, מנהל המרכז הרפואי מאיר, הקופה השקיעה עשרות מיליוני שקלים בתוכנית עבור ההתקשרות עם החברה, תהליכי שדרוג המערכות ומשאבי כוח האדם. עם זאת, בקופה מצפים כי המהלך יביא לחיסכון כספי בטווח הארוך, למשל במניעת טיפול שגוי, תפעול יעיל של בתי החולים, ומניעת תביעות רשלנות רפואית. "מספיק שנחסוך 2-3 תביעות בשנה והחזרנו את ההשקעה, וכמובן ששיפרנו את רמת הרפואה", אמר דודסון.



נכון להיום אין בישראל מדדים המאפשרים למטופלים להבחין באופן מושכל בין מוסדות רפואיים, וההשוואה נשענת בעיקר על מוניטין. בארצות הברית, לעומת זאת, ההסמכה מקובלת מאוד - וחברות ביטוח רבות, כמו גם תוכניות הבריאות הממשלתיות (מדיקייד ומדיקר), מציבות אותה כתנאי להתקשרות עם בתי החולים. 88% מבתי החולים בארצות הברית בעלי הסמכה של JCI.



לדברי דודסון, תהליך ההכנה להסמכה קידם את בתי החולים לעמידה בסטנדרטים אמריקאיים. "יש דברים שלא היו קיימים אצלנו והאמריקאים הציבו כתנאי לקבלת ההסמכה", הסביר. "בישראל, למשל, לא נהוג להחתים חולים על טופס הסכמה לפני קבלת מנות דם, אך לפי הסטנדרטים של הארגון זו חובה חשובה. כתוצאה מהשינויים והנהלים שהארגון הכניס לבתי החולים, רואים את ההבדלים לעומת בתי חולים שעדיין אין להם הסמכה".



בכללית אומרים כי החולים ירגישו היטב את השינוי ברמת השירות והבטיחות בבתי החולים. כך, למשל, בהטמעת התוכנית נקבעו כללים לתקשורת בשפות זרות עם מטופלים שאינם דוברי עברית, הוצאו תרופות מסוכנות שאינן נדרשות באופן שוטף ממחלקות בית החולים, התייעלה הפחתת הזיהומים, שופר ניהול התשתיות ועוד. מדי שלוש שנים ייבדקו בתי החולים מחדש כדי לחדש את ההסמכה שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully