וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מצמצמים פיטורים

מורית רוזן

16.11.2008 / 6:52

מורית היקרה



>> מורית היקרה,

בעקבות המשבר הודיע המנכ"ל שכל מחלקה צריכה לקצץ 10% מעובדיה. אני כמנהלת חשבתי שהגיוני יותר לעשות קיצוץ רוחבי במשכורות - כולנו נצטמצם, אבל לא נאבד אף עובד. איך לשכנע? נורית.



שלום נורית,



אני מבינה את הקושי שאת מציגה כמנהלת. לעתים יש תחושה שאי אפשר לוותר על אף עובד ושאלה שיישארו יקרסו תחת הנטל. אני יוצאת מתוך הנחה שהמנכ"ל בחן את מצבה הכספי של החברה ומנסה להוביל אתכם לקיצוץ, שיאפשר לו לשרוד את התקופה הקרובה.



כדי לשנות את החלטת ההנהלה, צריך להבין אם יש לך דרך להשפיע על התהליך או שהוא סגור וגמור. אהיה זהירה ואומר שכל עוד לא התחילו ההודעות הפיטורים, אולי יש סיכוי לייצר שינוי. בחברה קטנה עם מנהלים מעטים המנכ"ל יהיה פתוח אולי לשמוע כיוונים אחרים.



הפתרון שאת מציעה יכול לאפשר הקלה זמנית, אבל גם יכול להוביל לכך שעובדים פחות טובים יישארו וימשיכו לקבל משכורות והטבות על חשבון אחרים, שהם חזקים ותורמים יותר לחברה.



אני מסכימה אתך שהחלטה על קיצוץ 10% מכל מחלקה היא מעט שרירותית. ייתכן שכדאי להציע למנכ"ל לשבת עם כל מנהל מחלקה ולהבין את דרגת החיוניות של העובדים. ייתכן שתגלו כי במחלקה אחת יהיה נכון לפטר 5% מהעובדים ובאחרת 12%.



חלופה נוספת היא שכל מנהל יזהה את העובדים החיוניים פחות, בלי להגדיר אחוזי פיטורים, ויחד עם ההנהלה תקבעו מי מהעובדים יישאר ומי לא. אם כך תגיעו ל-5% מהעובדים, את שאר התקציב תוכלו לחסוך בדרכים אחרות, למשל בקיצוץ משכורות הבכירים או משכורות המנהלים.



קיצוץ בשכר ההנהלה מעביר מסר חשוב לעובדים: אנו לוקחים אחריות ומקצצים חלק ממשכורתנו כדי להצליח לשמר חלק מהעובדים שנמצאים בסכנת הדחה. להבדיל, חברה שממהרת לפטר כדרך ההתמודדות הראשונה עם משבר כלשהו, מעבירה מסר הפוך לעובדיה - מסר של חוסר לויאליות ושל ניצול לרעה.



אני רוצה לעודד אותך לפנות להנהלה ולהבין אם תוכלי לפתוח את הדיון על החלופות הקיימות, כדי לפחות לדעת שניסית את כל מה שיכולת לעשות כמנהלת עבור עובדייך.



אתם עונים



גנאדי: אפשר לנסות להציג את הכישורים של העובדים שלך, כמה השקעת בלגייס וללמד אותם וכמה מההשקעה הזאת יאבד. בנוסף, אולי לאותם עובדים דווקא יש כישורים שיכולים לעזור בתקופה הקשה, והם יכולים לפנות לפלחי שוק צרים וייחודיים ואף להגדיל הכנסות במקום לצמצם בהוצאות.



שאלה לשבוע הבא:



מנהל שרוצה לגייס עובד שפיטרתי מבקש ממני לתת המלצה, אבל העובד לא היה יעיל במיוחד ושמחתי על ההזדמנות לשחרר אותו. מה לומר כממליץ?



-



קוראים המבקשים להגיב על השאלה של השבוע הבא יכולים לעשות זאת בבלוג מורית היקרה - http://dearmorit.cafe.themarker.com לשאלות נוספות: morit@hrd.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully