וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגרה משחטת מרבק בקרית מלאכי - 120 העובדים פוטרו

מאת עמירם כהן

16.11.2008 / 6:52

פעילותה הועברה למפעל אדום אדום של תנובה בבית שאן



>> משחטת מרבק בקרית מלאכי, משחטת הבקר הוותיקה בישראל, נסגרה ו-120 עובדיה פוטרו. כל העובדים הם תושבי קרית מלאכי.

הבעלות על המשחטה נמצאת בידי התאגיד הכלכלי האזורי של הקיבוצים משקי הדרום (95%) ומושב באר טוביה ומושב נוסף (5%). מאז אמצע שנות ה-90 הופעלה המשחטה על ידי חברה בבעלות אנשי העסקים דודי עזרא ורפי שוחט. באחרונה פרש עזרא מהשותפות, ושוחט החליט לסגור את המשחטה, מאחר שהמיתון, לדבריו, פגע ביכולתו להמשיך לממן את פעילותה.



באחרונה חתם שוחט על הסכם עם תנובה, לפיו תועבר פעילות השחיטה במרבק, הכוללת 200 עגלים בשבוע, למפעל אדום אדום של תנובה שבבית שאן. העברת הפעילות לאדום אדום, המפעל הכושל של תנובה, תסייע לו להתייעל ולשפר את תוצאותיו העסקיות - כך מעריכים מקורות בענף.



אדום אדום, מפעל לייצור בשר טרי הנחשב למשוכלל ביותר במזרח התיכון, המייצר בשר בקר איכותי תחת המותג "טרי טרי", הוקם בפברואר 2005 בהשקעה של 170 מיליון שקל, אך צבר הפסדים כבדים. לפי הערכת בענף, צבר המפעל מאז הקמתו הפסד של 250 מיליון שקל, מהם 80 מיליון שקל רק ב-2007. באחרונה הציע המפעל שירותי שחיטה לגורמים מחוץ לתנובה בניסיון לצמצם את הפסדיו.



משחטת מרבק, שהוקמה בשנות ה-50, צברה במרבית שנותיה הפסדים כבדים. בשנות ה-90 נמסרה, כאמור, לעזרא ושותפו, שהפעילו אותה תמורת דמי שכירות. בהסדר החובות בין בעלי המשחטה לבנקים נפרס החוב, ודמי השכירות שועבדו להחזר החוב.



מקורות כלכליים בדרום מסרו כי בעלי המשחטה מעוניינים להשכיר אותה מחדש כדי לסיים את החזר החוב, הנאמד עדיין בכמה מיליוני שקלים. ואולם, להערכתם, הבעלים יתקשו למצוא גורם שיפעיל את המשחטה, שהיא בעלת ציוד מיושן מאוד.



מנכ"ל ארגון מגדלי בקר לבשר, חיים דיין, הכחיש טענות על כך שבשל העברת פעילות מרבק למשחטת תנובה נהפכה תנובה למונופול בתחום שחיטת הבקר, וכי משום כך התייקר באחרונה הבשר הטרי לצרכן ב-20%.



לדברי דיין, כושר השחיטה של המפעלים השונים בישראל עולה במידה רבה על הביקוש, וסגירת מרבק לא תפגע בתחרות ולא תייקר את הבשר הטרי לצרכן. לטענתו, עד כה לא נרשמה עלייה במחירים. ואולם לדבריו, נרשמה באחרונה עלייה של 8%-10% במחיר של עגלים לשחיטה בגלל הגידול בביקוש לבשר במגזר הערבי לקראת חג עיד אל אדחא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully