וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי הפעם יצליח לה

אורי ברקוביץ'

16.11.2008 / 6:52

מיקרוסופט הכריזה על מהלך שדרוג של פרויקט חלונות לייב ואולי תצליח סוף סוף לתת קרב הולם למתחרותיה



>> מזל טוב מיקרוסופט. מאז פרוץ מהפכת הווב 2.0 אי שם ב-2005 אתם מבטיחים לנו שהנה הנה, תציגו לנו את התשובה בה"א הידיעה לאתגריה.

מזל טוב מיקרוסופט. פעם אחר פעם לקח לכם יותר מדי זמן ללמוד מה המתחרים המוצלחים והמגניבים שלכם עושים רק כדי להציע אותו דבר, פחות או יותר. פעם אחר פעם, הבטחתם, איכזבתם, וכל מה שנותר לכם היה להתחבא מאחורי עלה התאנה ושמו מסנג'ר, כראיה קלושה להצלחתכם.



מזל טוב מיקרוסופט. היום, בפעם הראשונה, אפשר לומר שרואים את האור בקצה המנהרה - אפשר לומר שיש לכם ביד מוצר שעשוי להוות אלטרנטיווה למוצרי המתחרים.



הבעיה של מיקרוסופט היתה שעד היום היא דיברה הרבה ועשתה מעט. ההבטחה של פרויקט חלונות לייב, שחלק משירותיו החדשים נחשפו לראשונה בשבוע שעבר, היתה לרכז את כל עולמות התוכן גולשים והשירותים (בין אם מקוונים או בתוכנה) במקום אחד.



הביצוע היה אטי וחלקי והגולשים מצדם בוששו מלהגיע.כיום, עם מהלך השידרוג האחרון עליו הכריזה החברה, הוצג לראשונה מודל הוליסטי שעשוי להיות המפתח להצלחתה. במודל העדכני, הגישה לכל השירותים אפשרית לא רק מאחד לשני, אלא גם מעמוד מרכזי אחד בשם Live Home שהוא בעל מאפיינים של עמוד אישי ברשת חברתית, ומזכיר במידה רבה מאוד את המבנה של עמוד הפרופיל בפייסבוק. עובדה זו לבדה הופכת את הרשת של מיקרוסופט לבעלת פוטנציאל להצלחה ולמתחרה ראויה לפייסבוק ומייספייס - הרשתות החברתיות המובילות.



אבל עמוד הבית של לייב החדשה הוא רק חלק מהסיפור. לייב החדשה מלמדת שמיקרוסופט מסוגלת ללמוד מטעויות ולשנות את דרכיה משכבר, אם היא סבורה שיהיה בכך כדי לשרת אותה. דוגמה טובה לכך היא פתיחתה של לייב לרשתות חברתיות ושירותים חיצוניים, כולל מתחרים. שירות המייל שלה מאפשר לשלוח ולקבל דואר משירותים אחרים כמו ג'ימייל ומערכת הפידים שלה מאפשרת להציג עדכונים משירותים כמו לינקד-אין, פליקר, וורדפרס וטוויטר ואף מהרשתות הישראליות מקושרים וחבר'ה - וזו רק ההתחלה, מבטיחים בחברה.



כשיורדים קצת אל השטח, ניכרים בעולם של לייב לא מעט השפעות של המתחרים, כולל העתקה חצופה משהו של מאפיינים שתרמו לא מעט להצלחה של אותם מתחרים. לדוגמה: השלמת כתובות המייל האוטומטית ושילוב צ'אט ללא התקנת תוכנה שהועתקו מג'ימייל, עדכוני פידים שהועתקו מפייסבוק, ועוד.



אלא שבניגוד לפעמים קודמות, הפעם מיקרוסופט לא הסתפקה בהעתקה ואריזה מחדש, אלא גם כללה בברירת המחדל שירותים שימושיים ויעילים שאין כמותם למתחרים. עם זאת, יש לזכור כי השירות טרם הושק ולא ניתנה לנו ההזדמנות להתנסות בו בעצמנו. רק הניסיון יוכיח אם יש לפנינו בשורה או שמיקרוסופט שוב תתבדה, ותגלה שהיא עשתה אולי הרבה, אבל מאוחר מדי.



קיומם של כל מוצרי לייב בחבילה חינמית אחת, במגוון שפות, כולל עברית, והאופן שבו הם משולבים זה בזה, מציבים את מיקרוסופט בנקודת פתיחה מצוינת בקרב על לבו של הגולש בזירת הווב 2.0. נראה, כי אם מיקרוסופט לא תקפא על השמרים, תשפר את העיצוב המשעמם ותוסיף לחתום על שיתופי פעולה עם מתחרותיה, ייתכן שהפעם, אולי, זה סוף סוף יצליח לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully