וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה לישראל זה לא רק כי"ל

עמי גינזבורג

16.11.2008 / 6:52

גרף על גרף



>> במחצית הראשונה של 2008 נהנו מניותיהן של יצרנית האשלג כי"ל והחברה האם שלה, החברה לישראל, מעליות חדות. העליות האלה נבעו מציפייה לרווחי שיא של כי"ל, תרחיש שבהחלט התממש במחצית הראשונה של השנה.



באותם ימים חלק מהפעילים בשוק סברו שמניית כי"ל עולה מהר מדי, ואילו מניית החברה לישראל מפגרת אחריה בפער גדול מדי. הם סברו שפערי המחיר בין השתיים ייסגרו בשלב כלשהו, ולכן ביצעו הימור משולב שכלל מכירה בחסר (Short) של מניית כי"ל מול קנייה של מניית החברה לישראל. למרות זאת, הפער בין שתי המניות רק המשיך ונפתח, ומי שנקט את האסטרטגיה הזאת ספג הפסדים.

למרבה הפלא, הפער בין שתי המניות הלך ונפתח עוד יותר גם כאשר מניית כי"ל שינתה כיוון בחודש יוני האחרון והחלה ליפול. מניית כי"ל איבדה בשנה האחרונה 22% מערכה, ואילו מניית החברה לישראל צללה באותו זמן ב-60%.



החברה לישראל מחזיקה ב-52% ממניות כי"ל, חבילה ששוויה מגיע כיום לכ-20 מיליארד שקל. כי"ל היא אמנם הנכס העיקרי שלה, אבל היא לא הנכס היחיד. מלבדה יש לחברה לישראל עוד שתי החזקות שערכן צנח בחודשים האחרונים - צים ובתי הזיקוק בחיפה (בז"ן). צים סובלת בחודשים האחרונים מירידה חדה בתעריפי ההובלה הימית, ורווחיותה של בז"ן נשחקה עקב ירידה במרווחי הזיקוק לנפט.



בשבוע שעבר הפחיתה חברת מעלות גם את דירוג האג"ח של בז"ן, עקב חשש מפגיעה נוספת ברווחיותה. שחיקת שווי ההחזקה בצים ובז"ן וחוב לא מבוטל של כ-23 מיליארד שקל שמו על מניית החברה לישראל משקולת כבדה - שסייעה להרחבת הפערים מול מניית כי"ל.



-



מכירה בחסר



פעולה שמשמשת להימור נגד מניה או מדד. המוכר בחסר מוכר מניה שאינה ברשותו, ושאותה שאל מגוף אחר. זאת, בתקווה שמחיר המניה יירד - ואז יוכל לרכוש אותה בזול ולהרוויח מההפרש בין המכירה לקנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully