וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אשלג ונפט הולכים יחד?

TheMarker

16.11.2008 / 6:52

אני רק שאלה



אולי אתם יכולים להסביר לי מה הקשר בין מחיר הנפט למניית כי"ל? מדוע בימים שבהם מחיר הנפט יורד גם כי"ל יורדת? הרי זה דווקא טוב לחברה שמחירי האנרגיה יורדים, לא?

אלירן הנבוך



כל ניסיון להסביר את מה שקורה כיום בבורסות באמצעות היגיון בריא בלבד נדון לכישלון, אבל ננסה בכל זאת. אנרגיה היא אחת התשומות החשובות של כי"ל בייצור אשלג. לכן, אם מחיר האשלג יישאר קבוע וכמות האשלג שכי"ל תייצר ותמכור תהיה קבועה, כל ירידה במחירי האנרגיה תשפר את את הרווחיות שלה. העלייה ברווחיות אמורה להיות מתורגמת לעלייה במחיר המניה.



ככה זה בתיאוריה. במציאות הדברים מורכבים יותר. מחירי האשלג כיום גבוהים מאוד, ואין כל ביטחון שהם לא יירדו בעתיד. ייתכן גם שחלק מהלקוחות של כי"ל יצמצמו את כמויות האשלג שהם רוכשים עקב משבר האשראי והמיתון העולמי. תהליך כזה יוביל לירידה בהכנסות של כי"ל, שתשפיע לרעה על הרווחיות שלה.



השאלה היא מה ישפיע יותר על הרווחיות - החיסכון באנרגיה או הירידה בהכנסות. בתקופות של אי ודאות הנטייה של המשקיעים היא לבחור בתרחיש הפסימי יותר (כלומר ירידה כוללת ברווחיות), וייתכן שזו הסיבה לכך שמניית כי"ל ממשיכה לרדת גם כאשר מחירי הנפט יורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully