וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ערך הקרקע של תשובה ודנקנר בווגאס לא נפגע"

מיכאל רוכוורגר

16.11.2008 / 8:40

הערכת השווי של חברת CBRE תומכת במחיר שבו רכשו אי.די.בי ואלעד גרופ את הקרקע. הערכה זו עומדת בסתירה להערכת שווי שביצע באחרונה בית ההשקעות אי.בי.אי לנכסים ובנין

חברת נכסים ובנין מקבוצת אי.די.בי צפויה לצרף לדו"חות הרבעון השלישי הערכת שווי מעודכנת לקרקע בלאס וגאס, המוחזקת על ידי אי.די.בי עם אלעד גרופ שבבעלות יצחק תשובה. את הערכת השווי ביצעה חברת CBRE האמריקאית.

למרות המשבר הקשה שהשפיע על מחירי הנכסים בלאס ווגאס, כלכלני CBRE תומכים במחיר של כ-1.25 מיליארד דולר (ואולי קצת מעבר) שאותו שילמו אי.די.בי ואלעד גרופ בקיץ 2007.
המשמעות היא שבשלב זה לא יצטרכו החברות השותפות בפרויקט לרשום במאזניהן הפחתות שווי בגין הקרקע שנרכשה, ולא ייאלצו להגדיל את ההון העצמי.

את ההערכה האופטימית תולים ב-CBRE בטענות כי מדובר במגרש האחרון מסוגו, בעל מיקום ייחודי במרכז רצועת המלונות הראשית. ב-CBRE מציינים גם כי הקרקע שנרכשה נהנית מעודף זכויות בנייה.

הערכה זו עומדת בסתירה להערכת שווי שביצע באחרונה בית ההשקעות אי.בי.אי לנכסים ובנין, ממנה עולה כי שווי הקרקע צנח מאז רכישתה בכ-65%, לכ-440 מיליון דולר. מניית נכסים ובנין צנחה מתחילת השנה ב-81%, במידה רבה בשל החשיפה לפרויקט.

פרויקטים דומים לזה של תשובה ודנקנר נדחו, בוטלו או עוקלו באחרונה, ונכון לסוף אוגוסט 2008 ההכנסות מהימורים באזור הסטריפ ירדו ב-6.7% לעומת אוגוסט 2007. ענקיות הימורים כמו לאס וגאס סאנדס ו-MGM סאנדס מיראז' ספגו ירידה ברווחים ומצויות בתקופה קשה.

לפי התוכניות המקוריות של תשובה ודנקנר, עלות הפרויקט הענק נאמדת ב-6-8 מיליארד דולר, והקמתו צפויה להתפרש על פני ארבע עד חמש שנים.

את עלות רכישת הקרקע מימנו תשובה ודנקנר על ידי הזרמת הון עצמי של 600 מיליון דולר בחלקים שווים, וכן באמצעות נטילת הלוואה בסוף יולי 2007 בהיקף של 625 מיליון דולר.

ההלוואות ניתנות להארכה באותם תנאים לשתי תקופות של שישה חודשים כל אחת. השותפים כבר ניצלו בתחילת אוגוסט 2008 את תקופת ההארכה הראשונה שלה הם זכאים, עד פברואר 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully