וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסם מתרחבת בארה"ב: תרכשו חברה מקומית ב-20 מיליון ד'

טל לוי

16.11.2008 / 9:05

החברה האמריקאית, פודטק, מוכרת תחליפי בשר מצוננים. תירכש על ידי טבעול ונסטלה בתמורה משותפת

יצרנית המזון אסם, הנמצאת בשליטת נסטלה, מתרחבת בארה"ב. החברה הבת של אסם, טבעול, צפויה לרכוש את יצרנית תחליפי הבשר - פודטק - הפועלת בארה"ב ובקנדה. פודטק תירכש במשותף על ידי טבעול ונסטלה בתמורה משותפת של 20 מיליון דולר: נסטלה תשלם 9.4 מיליון דולר תמורת הקניין הרוחני של פודטק ובכלל זה הידע המקצוע, המותג וסימני המסחר ואילו טבעול תשלם 10.6 תמורת יתר הנכסים והפעילות. הפעילות העסקית של פודטק כוללת מפעל ייצור, מתקן הפצה, ניוד, מלאי מוכן למכירה, חומרי גלם ועוד. פודטק משווקת את מוצריה בארה"ב וקנדה תחת המותג Veggie-Patch.

בנוסף יופקד לחשבון נאמנות סך של 3 מיליון דולר, שיהווה בטוחה להתחייבות לפיצוי הרוכשת, כך שמיליון דולרים יופקד לחשבון נאמנות למשך תקופה של 6 חודשים ממועד הקלוזינג (סגירת העסקה) וסכום נוסף של 2 מיליון דולר ארה"ב יופקד לחשבון נאמנות למשך תקופה של 18 חודשים ממועד הקלוזינג.

מחזור המכירות של פודטק הסתכם ב-2006 ב-14.6 מיליון דולר, והוא ירד ל-13.6 מיליון דולר בכל 2007. מחזור המכירות של שלושת הרבעונים הראשונים של 2008 הסתכם בכ-15.4 מיליון דולר ארה"ב, לעומת מחזור מכירות (ברוטו) של שלושת הרבעונים הראשונים של 2007, אשר הסתכם בכ-10.3 מיליון דולר, המבטא עלייה של כ-50% בשנת 2008.

הרוכשת תממן את הרכישה ממקורותיה העצמיים של קבוצת אסם וממימון חיצוני אותו תיטול לשם כך. אסם מדווחת כי רכישת פודטק הינה סינרגטית לפעילות הקבוצה, בעיקר בתחום פעילות תחליפי הבשר הקפואים והמצוננים שבהם עוסקת חברת הבת טבעול בארץ ובאירופה, ונעשתה במטרה להרחיב את הפעילות הבינלאומית של קבוצת אסם תוך חדירה לפעילות בשוק הצפון אמריקאי. פעילות פודטק אף תהייה סינרגטית עם פעילותה של טרייב האמריקאית, שנרכשה על ידי טבעול לפני מספר שבועות בתחומי המכירה וההפצה של מזון מצונן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully