וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינויי בכירים במשרדי הממשלה יוגבלו בתקופת הבחירות; המינויים באמצעות מכרז יתנהלו כסדרם

צבי זרחיה

16.11.2008 / 9:13

נציבות שירות המדינה: על הדרג הפוליטי להימנע מכל מעורבות באיוש משרות קבע


המינויים לתפקידים בכירים בממשלה יוגבלו מעתה, בכל תקופת הבחירות ועד כינונה של ממשלה חדשה - כך עולה מהנחיות ששיגרה בסוף השבוע נציבות שירות המדינה למשרדי הממשלה. ההנחיות מבוססות על הכללים הקיימים של היועץ המשפטי לממשלה.

לפי ההוראות, אין לבצע מינוי קבע למשרות שנושאיהן ממונים על ידי הממשלה או הטעונות אישורה, כמו מנכ"לים של משרדי הממשלה. ההגבלה לא תחול על מינויים למשרות בשירות החוץ הטעונים אישור ממשלה, לגבי עובדים הנמנים על הסגל הדיפלומטי המקצועי הקבוע של משרד החוץ.

על השר המכהן בממשלת מעבר להימנע מהחלפת מנכ"ל המשרד. חריג לכך הוא מקרה שבו נציב שירות המדינה השתכנע כי אין מנוס מהחלפת המנכ"ל לשם תפקוד תקין של המשרד. אם יש צורך למנות מנכ"ל, על השר למנות עובד מדינה בכיר כממלא מקום בהתייעצות עם נציב שירות המדינה.

עוד קובעות ההנחיות שמינויים שההליכים לביצועם החלו ולא הושלמו עקב עיכובים מינהליים או משפטיים, רשאים להתבצע, בהתאם לחוק וכללי התקשי"ר ובאישור נציבות שירות המדינה.

בהודעת הנציבות מודגש כי היא תקפיד על קיום ההנחיות ולא תאפשר מינויי קבע לתפקידים בכירים בשירות המדינה עד לאחר הבחירות וכינון ממשלה חדשה, למעט מינויים מקצועיים מובהקים שאין לגביהם ספק בדבר היעדר קיומה של זיקה אישית או פוליטית.

ההוראות גם קובעות שמינויים באמצעות מכרז יתנהלו כסדרם, מפני שאלה מתבצעים בהליכים שבהם לא מעורב הדרג הפוליטי. המשרדים נדרשים להקפיד ביתר שאת על הכללים, לפיהם על הדרג הפוליטי במשרד - שר וסגן שר - וצוות לשכתו להימנע מכל מעורבות בהליכים לאיוש המשרות.

הנציבות קובעת שיש להימנע מאיוש למשרות בכירות באמצעות "ועדת איתור". ככל שקיים צורך ממשי באיוש המשרה דרך קבע באופן מיידי ולא ניתן למצוא לכך פתרון אחר, למשל באמצעות מילוי מקום או מינוי בפועל, תמליץ ועדת האיתור על מועמד אחד בלבד.

עוד נקבע שיש להימנע ממינוי משרות בכירות הזוכות לפטור ממכרז. לפי הנציבות, יש להימנע מהפסקת כהונה של ממלאי תפקיד, כאמור, וממינויים של קבע למשרות אלה. אם משרה כזאת התפנתה, יש לאיישה בדרך של מינוי בפועל של עובד המדינה.

משרות ראשי נציגויות דיפלומטיות המאוישות על ידי עובדים שאינם בסגל הדיפלומטי הקבוע של משרד החוץ, שחוזה ההעסקה שלהם מסתיים בתוך תקופת הבחירות - יש להימנע מלהאריך את חוזה העסקתם מעבר לכינונה של הממשלה החדשה, אלא אם אישר זאת נציב שירות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully