וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הנפט אקסון מוביל: העולם ימשיך להסתמך על הנפט כמקור אנרגיה עד לאמצע המאה

ניו יורק טיימס

16.11.2008 / 9:48

"במהלך השנים רבים העריכו כי תעשיית הנפט נמצאת בסוף ימיה, אבל הם תמיד טעו", כך אמר יו"ר החברה



שש שנים של עליות רצופות במחיר הנפט הביאו לתעשייה רווחי שיא. כעת, כאשר נדמה כי המטוטלת נוטה לצד השני עם נפילת מחירי הנפט והעלייה בקריאות למציאת מקורות אנרגיה נקיים יותר, ענקית הנפט אקסון מוביל בטוחה שתצליח לעמוד בהאטה, וללא ספק יותר טוב מיריבותיה.



"בעתיד הנראה לעין - והעין שלי יכולה לראות עד לאמצע המאה הנוכחית - העולם ימשיך להסתמך על הנפט כמקור אנרגיה", כך אמר יו"ר ומנכ"ל אקסון מוביל רקס וו. טילרסון.



אקסון מוביל מתמודדת בימים אלה עם כמה נושאים מסובכים: שדות נפט הן מצרך שקשה למצוא, ממשלותיהן של המדינות העשירות בנפט הפכו נוקשות יותר כלפי החברות שמעוניינות לבצע קידוחים וההתחממות הגולבאלית הביאה לקריאות לנפט אלטרנטיבי.



בנוסף, בחירתו של ברק אובמה לנשיא הבא של ארה"ב מסמלת פתיחתו של פרק חדש למדיניות האנרגיה של המדינה. אובמה מעוניין להוריד את התלות של העם האמריקאי בנפט, והמדיניות שלו קרוב לוודאי תעודד אנרגיה מתחדשת והגבלות על פליטת גזי חממה.



"במהלך השנים רבים העריכו כי תעשיית הנפט נמצאת בסוף ימיה, אבל הם תמיד טעו", אמר טילרסון והוסיף: "ממש כמו שמארק טוויין אמר: החדשות לגבי מותנו היו מוגזמות".



מבחינה פיננסית אין ספק שהאסטרטגיה של אקסון מוביל השתלמה. על אף הטלטלות בכלכלה העולמית, שווייה של אקסון עומד על 375 מיליארד דולר - יותר מג'נרל אלקטריק, בנק אוף אמריקה וגוגל יחדיו - דבר שהופך אותה לתאגיד הגדול בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully