וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנייה בשוק הנדל"ן המשרדי בלונדון נבלמת: חברה נוספת הודיעה על הקפאת פרויקטים

מיכל רמתי

16.11.2008 / 10:01

גרייט פורטלנד אסטייטס הודיעה על דחיית התחלת הבנייה ל-3 פרוייקטים גדולים בלונדון


שורת בנייני המשרדים בלונדון שבנייתם נעצרה בגין המצב הכלכלי בעיר התארכה בשבוע שעבר: חברת גרייט פורטלנד אסטייטס הודיעה על השעיית הבנייה של 3 מבנייני המשרדים המתוכננים שלה בלונדון, דיווח העיתון "פייננשל טיימס".

גרייט פורטלנד אסטייטס הודיעה על הקפאת כל הפרויקטים שלה למשך של שנתיים לפחות, כשההקפאה כוללת גם פרויקט ברחוב פטר ליין בסיטי, האזור הפיננסי של לונדון, בויגמור סטריט בווסט אנד ובבלאקפריירס רוד בסאות'ארק, דיווח "פייננשל טיימס". החברה הודיעה על הקפאת הפרויקטים בעקבות תחזית כי הביקוש לשטחים משרדיים צנח בשני שלישים. החברה מקווה כי הדחייה בהתחלת הפרויקטים תאפשר לה לעלות על גל הנדל"ן הבא, בעוד מספר שנים.

מדובר בהחלטה דומה להחלטת חברת בריטיש לנד לדחות את תחילת הבנייה של מגדל "מגררת הגבינה" (Cheesegrater, מכונה כך בשל צורתו) בסיטי של לונדון, מרכז הפיננסים של העיר. החברה הודיעה כבר באוגוסט כי היא צופה שהבניין – הצפוי להיות הגבוה בלונדון - יושלם עד 2012 - שנה לאחר השלמתו המתוכננת - אך כי לא מדובר בתאריך סופי. בריטיש לנד אמרה כי היא מעוניינת להשיק את גורד השחקים, שעוצב על ידי הארכיטקט הנודע נורמן פוסטר, בשיא הבא של שוק הנדל"ן המסחרי בלונדון, ולכן דוחה את תחילת הבנייה.

מנכ"ל בריטיש לנד, סטיבן הסטר, אמר באוגוסט כי "אנחנו מעריכים ששוק המשרדים יתחיל להתאושש עד 2010, אך אם הבניין יושלם ב-2011, נצטרך להתחיל למצוא שוכרים כבר ב-2010, ואנו מעדיפים לעשות זאת בשלב מאוחר יותר במחזור, בייחוד כיוון שמדובר בבניין בעל פרופיל גבוה כל כך".

בסך הכל, עד כה, היקף עבודות הבנייה של בניינים משרדיים בלונדון צנח בחמישית בחצי השנה האחרונה, בייחוד בסיטי, מרכז הפיננסים של העיר. מגזר הפיננסים עובר כעת צמצום משמעותי בעקבות המשבר והיקפי הפיטורים. השכירות בסיטי צפויה לצנוח ב-13%-15% בממוצע בין השנים 2009-2011, לפי חברת המחקר קפיטל אקונומיקס, שצופה כי שיעורי התפוסה ידרדרו לרמתם בתחילת שנות ה-90', כששיעור השטחים הפנויים הגיע כמעט ל-20%. שווי הנכסים המשרדיים בבריטניה כולה צנח ב-24% ב-13 החודשים שהסתיימו בספטמבר, לפי חברת אינווסטמנט פרופרטי דאטהבנק.

גרייט פורטלנד דיווחה בשבוע שעבר על הפסד נקי בסך 146.3 מיליון ליש"ט (218 מיליון דולר) בחצי השנה שהסתיימה בספטמבר, לעומת התקופה המקבילה רשמה רווח בסך 130 מיליון ליש"ט. שווי נכסי החברה צנח ב-16% לעומת סוף מארס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully