וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: הסיכון בשוק המניות בשיאו - קיימות הזדמנויות טובות לטווח ארוך

TheMarker

16.11.2008 / 10:27

בעין הסערה ישנן מניות שמחיריהן התדרדרו לרמות נמוכות מאוד, שעשויות להניב למשקיעים רווחי הון משמעותיים בטווח הארוך.



התנהגות השחקנים בעת הנוכחית היא התנהגות משברית, שמתאימה לאוירה הנוכחית בשוקי העולם, כך מעריך היום ירון פרידמן כלכלן מאקרו בבנק הפועלים. לדבריו ביטוי לכך ניתן בתגובה מתונה (אם בכלל) של המשקיעים לחדשות חיוביות, למול תגובות סוערות בהרבה שניתנות לחדשות רעות. בבנק הפועלים סבורים שמגמה זו תימשך בטווח הנראה לעין, ועל כן הסיכון בשוק המניות כיום בשיאו.



עם זאת מעריכים בבנק שגם בעין הסערה ישנן מניות שמחיריהן התדרדרו לרמות נמוכות מאוד, שעשויות להניב למשקיעים רווחי הון משמעותיים בטווח הארוך. אלא שלנוכח הסיכון הנוכחי בשוק סבורים בבנק הפועלים שההשקעה במניות אלו אינה מתאימה לכל אחד, אלא למשקיעים ארוכי טווח, אשר מסוגלים לסבול תנודתיות חריפה, אף בטווח של חודשים רבים.



נוכח האמור לעיל, ממשיכים להמליץ בבנק הפועלים על אחזקה ברכיב מנייתי מצומצם בתיקים, כשחשוב לכל משקיע לבצע התאמה של רמת הסיכון בתיק ההשקעות ליכולתו לשאת בסיכון זה. יש לציין כי בחודשיים האחרונים חלה עליה ניכרת בסטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף, אשר הופכת את עלות הביטוח של הרכיב המנייתי באמצעותן ליקרה מאוד. לפיכך, למחזיקים ברכיב מנייתי מומלץ להגן עליו באמצעים אחרים, כגון פקדות מסוג Stop loss.



בישראל ירד השבוע מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים באוקטובר. זה החודש השביעי ברציפות בו נמצא המדד מתחת לרף 50 הנקודות. לדברי כלכלני המקרו של יחידת המחקר בבנק הפועלים, הטריטוריה בה מצוי המדד מגלמת צפי להתכווצות בפעילות הכלכלית והרמה בה נמצא המדד, 39 נקודות, זהה לרמת השפל ההיסטורית שלו, שנרשמה בנובמבר 2000, בה נכנס המשק למיתון הקודם.



מדד שלילי נוסף שפורסם הוא מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים, שירד באוקטובר ב-7.8 נקודות, והתדרדר לרמת שפל של כמעט 3 שנים. לדברי כלכלני הבנק הירידה במדד מגלמת את התערערות בטחונם של הצרכנים המקומיים כתוצאה מהמשבר בשוק ההון, בעיקר נוכח החשש כי צפויה פגיעה בחסכונות לטווח ארוך, והדיווחים השוטפים בנוגע למיתון המתקרב.



לדברי פרידמן "ההאטה הגלובלית צפויה לפגוע גם במשק המקומי בשנה הקרובה, ובביצועי החברות הציבוריות, כפי שישתקף בדו"חותיהן לרבעונים הבאים. סביר להניח כי הדיווחים האחרונים בנוגע לגל פיטורים במשק ימשיכו להעיב על בטחון הצרכנים, ומכאן תתגלגל ההשפעה גם על הצריכה הפרטית בחודשים הקרובים".



לגבי הפחתת הריבית של בנק ישראל השבוע בשיעור של 0.5%, לרמתה הנמוכה אי פעם, 3% מעריכים בבנק הפועלים כי עד כה לא נרשמה תגובה חיובית בשוק להורדת הריבית, וכנראה לא תירשם תגובה שכזו בטווח הקרוב. לדברי פרידמן "המהלך של בנק ישראל הוא חלק ממאמץ גלובלי לבלום את ההתדרדרות הכלכלה המקומית, ואנו סבורים כי בטווח הארוך להפחתת הריבית תהיה השפעה בכוון זה, שתשתקף בסופו של דבר גם בשוק המניות".



דו"חות פיננסים טובים שהתפרסמו השבוע על ידי חברות הסלולר פרטנר וסלקום, טבע, דלק רכב ואורמת טכנולוגיות. הדו"חות הללו היו טובים, אך ברוב המקרים מניות החברות דווקא ירדו לאחר הדו"חות המצויינים. להערכת פרידמן "תשומת הלב של השוק אינה מופנית לזירת המיקרו, אלא לזירת המאקרו, ועל כן גם דו"חות טובים אינם זוכים על פי רוב לתגובה הולמת. כמו כן, המשקיעים רגישים כיום בעיקר לאלמנט הסיכון בהשקעות, ופחות לאלמנט הסיכוי – ולכן כותרות חיוביות זוכות לתגובות מתונות (אם בכלל), אך כותרות שליליות זוכות לתגובות משמעותיות יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully