וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית החדשה של פולסון: אג"ח משכנתאות OUT הקלת מחנק האשראי IN

TheMarker

16.11.2008 / 10:44

הממשל בארה"ב מתכנן להשתמש בכספי התוכנית להקלת מחנק האשראי בארה"ב וחלק מהכספים ינוצלו כעת לצורך תמיכה בשוק כרטיסי האשראי, הלוואות לרכישת מכוניות וסיוע לסטודנטים



המשקיעים התשושים בוול סטריט נוכחו גם השבוע בגודלו ועוצמתו של המשבר שממשיך להכות במדדים המובילים ללא הרף. זאת בעקבות רצף אזהרות הרווח והדו"חות המאכזבים של החברות, בנוסף לנתוני המקרו המאכזבים אשר ממחישים את עוצמת המשבר הנוכחי.



סכנת פשיטת רגל של תעשיית הרכב בארה"ב הובילה למפגש פסגה בין הנשיא החדש הנכנס –אובאמה לבין זה היוצא – בוש ולחילוקי הדעות בינם באשר להתערבות הממשלה באשר לגורלם של שלושת החברות הגדולות בתחום-ג'נראל מוטורס, פור, וקרייזלר שאיגרות החוב שלהן כבר נסחרות בתשואות של חדלות פירעון.



עוד בכותרות, שר האוצר פולסון מודיע במפתיע כי הממשל לא ירכוש נכסים בעייתיים ואיגרות חוב אלא יסתפק בהזרמת כספים, כך שלמעשה הממשל בארה"ב זונח את תוכנית החילוץ המקורית להזרמת 700 מיליארד למערכת הפיננסית דרך רכישת איגרות חוב מגובי משכנתאות ונכסים בעייתיים מהבנקים אך ימשיך בהזרמת הסכום המיועד לקניית מניות הבנקים-250 מיליארד דולר.



במקביל הממשל בארה"ב מתכנן להשתמש בכספי התוכנית להקלת מחנק האשראי בארה"ב וחלק מהכספים ינוצלו כעת לצורך תמיכה בשוק כרטיסי האשראי, הלוואות לרכישת מכוניות וסיוע לסטודנטים. בנוסף, במהלך האגרסיבי ביותר עד כה לשחרור הלחץ מבעלי הבתים המעוקלים, הודיע הממשל הפדראלי בארה"ב כי באמצעות השליטה בחברות מימון המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק וחברות נוספות בענף המשכנתאות להקל על בעלי הבתים בארה"ב כך שמימון מחדש של המשכנתאות יהפוך את החזרתן לאפשרי.



במסגרת התוכנית יבצעו חלק מחברות המשכנתאות פריסה מחדש של חלק מהמשכנתאות כך שבעלי הבתים לא ישלמו יותר מ-38% מהכנסתם בעבור המשכנתא. השינויים עשויים לכלול דחייה של תשלומי הקרן, הורדת הריבית על המשכנתא והארכת מועד הפירעון.



בבנק איגוד ממליצים למשקיע הסולידי להישאר בהחזקה של כ-10% בלבד באפיק המניתי, משקיע ספקולטיבי החזקה של 30%, שכן שוק המניות נותר תנודתי.עם זאת, משקיעי ערך בעלי אורך רוח יכולים כעת לבחון כניסה הדרגתית אל השוק מאחר שחלק מהמניות נסחרות כעת במחיר הנמוך בהרבה מערכן הכלכלי. בבנק ממליצים להתמקד בעיקר בסקטורים דפנסיביים כגון: מוצרי צריכה בסיסית, חברות תרופות וטלקומיוניקציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully