וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקוחות מאיימים בתביעה של מיליארד ליש"ט נגד בנקים ששיווקו להם קרן של AIG שהוקפאה

סוכנויות הידיעות

16.11.2008 / 11:28

הלקוחות טוענים כי הקרן שווקה ככלי השקעה בסיכון נמוך על ידי ברקליס, HSBC, קוטס ו-UBS



קבוצה של לקוחות עשירים שהפסידו 25% על השקעות ב-AIG מאיימים לתבוע 4 מהבנקים הפרטיים המובילים בבריטניה, כך מדווח "סאנדיי טיימס". קבוצת המשקיעים כתבה מכתב פתוח לברקליס וולת (Barclays Wealth), HSBC, קוטס ו-UBS, בו היא טוענת כי קרן Premier Access Bond Enhanced של ענקית הביטוח האמריקאית נמכרה להם באופן לא חוקי.



קרן Premier Access Bond Enhanced של AIG, שהיקפה 6 מיליארד ליש"ט (11.5 מיליארד דולר), היא קרן כספית ששווקה כ"חלופה מעוטת סיכון לפיקדון בגישה מהירה", על פי מכתב המשקיעים. אבל ההגדרה "סיכון נמוך" התבררה בסופו של דבר כבלתי מתאימה כלל: AIG נאלצה לסגור את הקרן בספטמבר מחשש כי ההערכות לקריסתה יובילו משקיעים למשוך את כספם מהקרן בהמוניהם.



על פי הערכות, סר קית' מילס, מייסד אייר מיילס אנד נקטר, נמנה עם קבוצת הלקוחות שכתבה את המכתב. גם כספם של מנחה תוכנית הטלוויזיה טופ גיר - ג'רמי קלרקסון - ושל מנהל קרן ניו סטאר הוקפא.



המשקיעים בקרן שנסגרה יכולים לקבל עכשיו רק מחצית מכספם, ואילו המחצית השנייה מוקפאת למשך יותר מ-3 שנים, ללא ריבית. אם הם מתעקשים לקבל את המחצית השנייה כבר עכשיו, הם עשויים להפסיד עד 25% ממנו.



בקרן של AIG היו 5,500 משקיעים, עם החזקה ממוצעת של כמיליון ליש"ט (1.92 מיליון דולר). הקבוצה המקוונת "קורבנות AIG" (AIG Victims), המייצגת כ-500 מהנפגעים, טוענת כי שיווק הקרן היה לא חוקי. לטענת הקבוצה, לכמה מחבריה היו 30-25 מיליון ליש"ט בקרן.



חברי הקבוצה מבקשים כי הבנקים הפרטיים ייקחו אחריות על הפסדי הלקוחות שלהם, ומאיימים כי אחרת יגישו נגדם תביעה ייצוגית של כמיליארד ליש"ט.



"ישנן עדויות אנקדוטליות רבות כי האנשים ששיווקו את הקרן קיבלו עמלות מכירה, וכי לא כל אנשי המכירות הכירו את הקרן מספיק טוב כדי לייעץ ללקוחותיהם", נטען במכתב.



כמה מהאנשים בקבוצה השקיעו בקרן סכומי כסף גדולים שקיבלו ממכירת העסקים או הבתים שלהם, בהמלצת הבנקים. זו-לואיס גירדוצי, שאמה מתה במתקפת הטרור של 11 בספטמבר, השקיעה את כספי הפיצויים של ב-AIG, באמצעות בנק UBS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully