וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה מממשת נכסים בניו יורק ב-300 מיליון ד'

מיכאל רוכוורגר

16.11.2008 / 11:44

הכניסה כשותף קרן השקעות, הנמצאת בשליטת תאגיד סיני. בעקבות המהלך יקטן היקף התחייבויותיה ב-118 מיליון דולר

פחות משלושה חודשים לאחר הדיווח הראשוני, מעדכנת היום אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, אודות ההתפתחויות לגבי מימוש נכסים והכנסת שותף במנהטן (בהיקף של כ-1.2 מיליארד דולר). השותף הוא קרן השקעות, הנמצאת בשליטת התאגיד הסיני צ'יינה סונה גולד.

תאגיד זה שותף בחלק מעסקי היהלומים הפרטיים של בעלי אפריקה ישראל, לב לבייב, ברחבי העולם. העסקאות מתבצעות אחרי שבאפריקה הבינו, כי ההאטה בנדל"ן בארה"ב אינה פוסחת על החברה, וכדי להמשיך ולהחזיק בנכסי יוקרה, שאותם רכשה בניו יורק תמורת סכומי עתק של יותר מ-1 מיליארד דולר ערב פרוץ המשבר, עליה להכניס שותף ורצוי כמה שיותר חזק פיננסית.

אפריקה מציינת, כי חתמה על ההסכם למכירת מלוא זכויותיה בשטחי המסחר והקמעונות בבניין הממוקם ב-Wall Street 23 וב-Broad 15 תמורת 150 מיליון דולר. במסגרת ההסכם בין הצדדים, לקרן האסיאתית תהיה הזכות במשך 180 יום לאחר השלמת ההסכם - שיחול בימים הקרובים - לתבוע פיצויים בסכום שבין 100 אלף דולר ל-3 מיליון דולר במקרה של חוסר שביעות רצון. כמו כן, סוכם כי אפריקה ארה"ב תמשיך לנהל את הנכס. בגין מכירת הנכס תרשום אפריקה ברבעון הרביעי רווח של 6.2 מיליון דולר.

בנוסף לכך, בימים הקרובים תשלים אפריקה הקצאה לשותף החדש של 49.9% מהזכויות בפרויקט היוקרה מגדל השעון (The Clock Tower) בניו יורק תמורת השקעה ישירה בפרויקט בהיקף של כ-150 מיליון דולר. אפריקה רכשה במאי 2007 את מלוא הזכויות במגדל השעון, הניצב על קרקע בשטח של 590 מ"ר ומשתרע על פני שטח בנוי של 26 אלף מ"ר. תמורת הנכס שילמה אפריקה 200 מיליון דולר, כשעלות השיפוצים וההסבה של הנכס לדירות יוקרה נאמדת בכ-110 מיליון דולר. עם השלמת 2 העסקאות הללו היקף ההתחייבויות של אפריקה במאזנה יפחת ב-118.5 מיליון דולר.

אפריקה מעדכנת, כי נמשכים המגעים למכירה לקרן 49% מהזכויות וההתחייבויות בפרויקט הדגל שלה בניו יורק - בניין העיתון "ניו יורק טיימס", תמורת כ-49 מיליון דולר. כשהעסקה תושלם, הקרן האסיאתית תישא במימון בהיקף של כ-348.4 מיליון דולר מתוך 711 מיליון הדולר שקיבלה אפריקה מידי בנק ההשקעות השווייצי קרדי סוויס לצורך פיתוח הפרויקט. לקרן האסיאתית הוענקה אופציה לרכישת 1% נוסף מהזכויות בבניין. אפריקה רכשה את הבניין בתחילת מאי בהשקעה של כ-790 מיליון דולר. מתוך סכום זה, כ-80 מיליון דולר הם השקעה ממקורות עצמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully