וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדאללה מלך סעודיה: סעודיה תשקיע למעלה מ-400 מיליארד דולר במגזר הנפט ובתשתיות

סוכנויות הידיעות

16.11.2008 / 11:46

עבדאללה אמר בפסגה בוושינגטון כי סעודיה מעוניינת לשמור על יציבות שוקי הנפט



סעודיה תסייע להקלת המשבר הפיננסי העולמי ותנסה לתמוך בכלכלתה שלה באמצעות מימון פרויקטים תשתיתיים שיבטיחו את יציבות שוקי הנפט. כך אמר המלך עבדאללה בעת פסגת ה-G20 בוושינגטון בסוף השבוע.



"נמשיך למלא את תפקידנו בייצוב שוק הנפט", אמר עבדאללה בשבת, בתום המפגש, והוסיף כי "נמשיך בתכנית להשקעות ממשלתיות לפרויקטים ולשירותים תשתיתיים. הוא אמר כי הוא צופה שההשקעות בתשתיות "במגזר הנפט ובתחומים ממשלתיים יעלו על 400 מיליארד דולר ב-5 השנים הקרובות". עבדאללה, הנציג היחיד של מדינות המפרץ הפרסי בפסגה, אמר כי "האזור אינו חסין מפני השלכות המשבר".



נציגי מדינות אופ"ק ייפגשו בקהיר בסוף החודש - זאת בעקבות ירידה במחיר הנפט הגולמי לשפל של 21 חודשים. באוקטובר הודיע קרטל יצואניות הנפט על הפחתה של 1.5 מיליון חביות במכסות התפוקה. עם זאת, סעודיה המשיכה לשמור על תפוקה עודפת של כ-2 מיליון חביות ביום, לדברי עבדאללה.



מנהיגי מדינות ה-G20, שהתכנסו ביומיים האחרונים בוואשינגטון כדי לדון בדרכים לבלום את ההידרדרות הכלכלית העולמית, פרסמו בסיום הפסגה ההיסטורית הצהרה המכירה בצורך להדק את הרגולציה על המערכת הפיננסית ולהמריץ את כלכלת העולם בעקבות משבר האשראי. עם זאת, המנהיגים לא הכריזו על צעדים ממשיים והותירו את ההחלטה על רפורמות במערכת הפיננסית לפסגות נוספות, שייערכו בחודשים הקרובים.



הפסגה כללה את אוסטרליה, איטליה, אינדונזיה, ארגנטינה, ארה"ב, ברזיל, בריטניה, גרמניה, דרום אפריקה, דרום קוריאה, הודו, טורקיה, יפאן, מקסיקו, סין, סעודיה, צרפת, קנדה, ורוסיה. כמו כן יוצגו בפגישה האיחוד האירופי, הולנד וספרד, וכן קרן המטבע הבינלאומית (IMF), הבנק העולמי, האו"ם והפורום ליציבות פיננסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully