וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמן אלדובי: השוק יתמחר מבעוד מועד גיוס חוב ממשלתי - צפי לעליית תשואות על אג"ח מסוג גליל לטווח ארוך

TheMarker

16.11.2008 / 11:50

לדברי דן הלמן לאחר הבחירות לכנסת יתברר שהקופה הציבורית ריקה ויהיה צורך בהנפקת אג"ח ממשלתיות - תהליך זה הוא ברור ובלתי נמנע ששוק ההון יתמחר תהליך זה מבעוד מועד


גם השבוע נמשכה מגמת עליית התשואות של איגרות החוב הקונצרניות והמשך פתיחת המרווחים מול איגרות חוב ממשלתיות. בנוסף, גם השבוע המשיכו הגלילים הארוכים לרדת ונכון ליום חמישי הם נסחרים ברמות תשואה של כ-4.2%-4.4%. אינדיקציות נוספות לבעיות הריאליות במשק הן הפיטורים מענפי הפיננסים, היי-טק ובשאר ענפי המשק כמו שמירה וניקיון וליסינג.

לדברי דן הלמן מנכ"ל הלמן אלדובי קרנות נאמנות "משרד האוצר ממשיך לטמון את ראשו בחול ולא מעדכן את תחזיותיו לשנת 2009 בתחום ההכנסות ממיסים". לדברי הלמן "לאחר התפזרות עננת הבחירות לכנסת יתברר לכולם שהקופה הציבורית ריקה ויהיה צורך לבצע קיצוצים ולגייס חוב בעזרת הנפקת אג"ח ממשלתיות".

מכיוון שתהליך זה הוא ברור ובלתי נמנע, צופים בהלמן אלדובי ששוק ההון יתמחר תהליך זה מבעוד מועד. לכן צפוייה עליית התשואה של הגלילים הארוכים לרמות של 4.5% ומעלה.

השבוע שוק המניות שוב הסתיים עם מגמה שלילית הן בארץ והן בעולם והמשבר עובר מהשלב הפיננסי לשלב הראלי. כל נתון שלילי נוסף המגיע לשווקים מוביל לירידה חדה. לדברי הלמן "גם בארץ נמשיך לראות מגמת ירידה אך אין הדבר אומר שלא ייתכן מצב של ראלי סוף שנה".

להערכת הלמן הסכנה הגדולה ביותר היא התנתקות בין הריבית המוצהרת על ידי נגיד הבנק המרכזי לריבית בפועל, בין אם בשוק ההון ובין עם בבנק. הסכנה בתהליך זה היא אובדן יכולתו של הבנק המרכזי להשפיע ולכוון את הכלכלה. בארה"ב הריבית המוצהרת הינה 1% אך אג"ח של ממשלת ארה"ב לעשר שנים נסחרות בתשואה של 3.75%. פער שלא נראה כמותו מאז התפוצצות בועת ההי-טק לפני שש שנים.

בהתייחסו להורדת הריבית מציין הלמן שהתשואה על אג"ח ממשלתי צמוד ארוך רק עלתה בסיכום שבועי. ויש להיזהר שנגיד בנק ישראל יאבד שליטה על הכלי המוניטרי החשוב ביותר שעומד לרשותו כי כרגע הוא זה שעומד עם האצבע בסכר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully