וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים: האטה בפעילות שטראוס בחו"ל תמתן את רווחיה מתקופת החגים ברבעון 3

TheMarker

16.11.2008 / 12:33

מחיר היעד שנקבע לשטראוס 51 שקל למניה בהמלצת 'משקל יתר'. לדברי האנליסט ערן יונגר מהראל פיננסים, שטראוס תציג עלייה של כ-7% בהכנסות, שיפור מסוים ברווח התפעולי אולם לא במרווח, הצפוי להערכת בית ההשקעות לעמוד על כ-8.9%


חברת צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון השלישי ביום שלישי ה-18 לנובמבר. בבית ההשקעות הראל פיננסים מצפים לתוצאות סבירות של שטראוס אשר ישקפו את התמודדות החברה עם הוצאות הרה-ארגון בישראל ואת ההאטה הכלכלית המשפיעה על מכירות הקפה בחו"ל.

מחיר היעד שנקבע לשטראוס 51 שקל למניה בהמלצת 'משקל יתר'. לדברי האנליסט ערן יונגר מהראל פיננסים, שטראוס תציג עלייה של כ-7% בהכנסות, שיפור מסוים ברווח התפעולי אולם לא במרווח, הצפוי להערכת בית ההשקעות לעמוד על כ-8.9%. "השפעתם החיובית של חגי תשרי, עליית מחירים והתגברות על תקלות ברה-ארגון ברבעון זה, תתמתן כתוצאה מהאטה כלכלית בפעילות בחו"ל וירידה חדה בשערי מט"ח".

לגבי פעילותה של שטראוס בישראל אומר יונגר כי נראה כהחברה התגברה לפחות באופן חלקי על הבעיות שהעיבו על מכירותיה ברבעון השני. כמו כן עומדת לטובת שטראוס עליית המחירים שביצעה ברבעון השלישי שעשויה אף היא לתרום לגידול במכירות תחום זה. השפעת חגי תשרי אשר באה לידי ביטוי ברבעון הנוכחי, עשויה לתרום אף היא לשורת המכירות אך להקטין את שורת הרווח הגולמי.

בהראל פינסים מעריכים שההאטה הכלכלית המורגשת במדינות בהן אליהן משווקת החברה קפה, וכן ירידה חדה בשערי המטבעות תביא לפגיעה בתוצאות הרבעון. מתחרתה הגדולה של שטראוס בברזיל, חברת "שרה לי", מציינת בדו"חותיה לרבעון ראשון לשנת 2009 (רבעון שלישי 2008 קלנדרי), כי עליית מחיר בברזיל פיצתה על הירידה הכמותית במכירות, וציינה, כי הסיבות שהביאו לירידה זו נובעות הן מההאטה הכלכלית והן מרמת תחרות גבוהה. אנו סבורים כי עליית מחירים בברזיל תסייע בידי החברה לשפר את המרווח התפעולי ותמתן במעט את השפעת הירידה בשערי המטבע.

המיתון הכלכלי בארה"ב לא ייעלם מתוצאות פעילות סברה ומקס ברנר. מכירות המזון האורגני בארה"ב אשר רשמו עד כה צמיחה שנתית ממוצעת של כ-25%, האטו לרמה של כ-13%-18%. מכירות סלטי החומוס והסלטים הים-תיכוניים, למרות ואינם משויכים לקטגוריה זו, עשויים לרשום גם הם פגיעה בשיעור הצמיחה אותו ראינו עד כה. ירידת שער הדולר בשיעור של כ-11% לעומת הרבעון המקביל עשויה אף היא להעיב על תוצאות החברה.

להערכת יונגר תנודתיות חדה במחירי חומרי גלם ושערי מטבעות, עשויה להביא להבדלים ניכרים בין הרווח התפעולי הניהולי אותו מפרסמת החברה לבין הרווח התפעולי החשבונאי אשר לוקח בחשבון את עלות עסקאות הגידור.

שטראוס צפויה לרשום רווח חד פעמי בסך של כ-75 מיליון דולר, כ-262 מיליון שקל לאור השלמת עסקת TPG. החברה הציגה במחצית הראשונה של השנה ירידה חדה בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת ובהראל פינסים מצפים לשיפור בשורה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully